Aviseringar
Rensa alla

Några frågor om man ska till Mellanöstern.


Ämnesstartare

Jag vill åka till Iran och Afghanistan, det är min stora dröm.. Och jag undrar. Eftersom jag är lesbisk så skulle det vara kört för mig om dom kom på mig.

1. Hur säker är jag om jag åker helt själv?
2. Borde jag ha med mig någon som kan varna mig när jag gör något jag ej bör göra?
3. Kan jag prata i telefon på svenska eller sms:a på svenska?
4. Bör jag ta bort mina låtar i mobilen som är från amerikanska artister?
5. Bör jag ens prata i telefon offentligt på dagtid? Bör jag ens använda min telefon när alla ser?
6. Under Ramadan, får jag dricka vatten offentligt?
7. Kan jag bära Burka i Iran?
8. Kan jag klara mig och ljuga om att jag är hetero och singel? Hur kan dom komma på mig isåfall, kan dom göra det även fast jag pratar om "min man" hemma i Sverige?
9. Får man sova på sitt hotellrum på dagen?

Skulle vara underbart om någon kunde svara mig på dessa frågor. För jag vill åka dit, till Iran och Afghanistan, en vacker dag.


   
Citera

FrökenRakel:

8. Kan jag klara mig och ljuga om att jag är hetero och singel? Hur kan dom komma på mig isåfall, kan dom göra det även fast jag pratar om "min man" hemma i Sverige?

Varför skulle din man släppa iväg dig utan koppel?


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Eftersom jag är lesbisk så skulle det vara kört för mig om dom kom på mig.

Rätt svårt det såvida du inte berättar det eller har sex med/stöter på eller med handlingar berättar din sexualitet.

FrökenRakel:

1. Hur säker är jag om jag åker helt själv?

Relativt säker

FrökenRakel:

2. Borde jag ha med mig någon som kan varna mig när jag gör något jag ej bör göra?

Läs på om deras seder och bruk.

FrökenRakel:

3. Kan jag prata i telefon på svenska eller sms:a på svenska?

Tror det.

FrökenRakel:

4. Bör jag ta bort mina låtar i mobilen som är från amerikanska artister?

Neh.

FrökenRakel:

6. Under Ramadan, får jag dricka vatten offentligt?

Ja.

FrökenRakel:

5. Bör jag ens prata i telefon offentligt på dagtid? Bör jag ens använda min telefon när alla ser?

Det kan du nog.

FrökenRakel:

7. Kan jag bära Burka i Iran?

Om du vill.

FrökenRakel:

8. Kan jag klara mig och ljuga om att jag är hetero och singel? Hur kan dom komma på mig isåfall, kan dom göra det även fast jag pratar om "min man" hemma i Sverige?

Jepp.

FrökenRakel:

9. Får man sova på sitt hotellrum på dagen?

Beror mer på hotellet, men jag antar väl det.

Mycket av det här beror förståss på om du åker till en storstad eller nån jävla byhåla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Varför skulle din man släppa iväg dig utan koppel?

Jo, just det, men vi kan ju också bara vara ihop utan något annat. Kan ta med mig en killkompis..!


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Du skulle eventuellt kunna ställa dina frågor till utrikesdepartementet, någon ambassad eller något konsulat:
http://www.regeringen.se/sb/d/1475

Lycka till med dina resedrömmar.


   
SvaraCitera

Afghanistan håller på bli konservativt igen, de har öga för sånt oavsett hur många låtar du raderar.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

1. Hur säker är jag om jag åker helt själv?

Kommer bli våldtagen när du har gått ner från planet..

FrökenRakel:

2. Borde jag ha med mig någon som kan varna mig när jag gör något jag ej bör göra?

Det går inte, det kommer inte spela någon roll.

FrökenRakel:

3. Kan jag prata i telefon på svenska eller sms:a på svenska?

Finns ingen täckning

FrökenRakel:

4. Bör jag ta bort mina låtar i mobilen som är från amerikanska artister?

Ja, för du kommer bli våldtagen mer om du har amerikanska låtar i din mobil.

FrökenRakel:

5. Bör jag ens prata i telefon offentligt på dagtid? Bör jag ens använda min telefon när alla ser?

Nej, för du kommer inte hinna

FrökenRakel:

6. Under Ramadan, får jag dricka vatten offentligt?

Läs på istället, för du vet att du inte får äta något under Ramadan medan solen är uppe.

FrökenRakel:

7. Kan jag bära Burka i Iran?

Gör du det, dem kommer fortfarande våldta dig.

FrökenRakel:

8. Kan jag klara mig och ljuga om att jag är hetero och singel? Hur kan dom komma på mig isåfall, kan dom göra det även fast jag pratar om "min man" hemma i Sverige?

Din man skulle aldrig släppt iväg dig, så du kommer bli våldtagen ifall du säger det.

FrökenRakel:

9. Får man sova på sitt hotellrum på dagen?

Det finns inga hotell där.

FrökenRakel:

Skulle vara underbart om någon kunde svara mig på dessa frågor. För jag vill åka dit, till Iran och Afghanistan, en vacker dag.

Ja, jag var ironisk. helt seriöst, vill du åka till Afghanistan så sök till utlandsstyrkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Det finns inga hotell där.

Borgeus:

Gör du det, dem kommer fortfarande våldta dig.

Sverigedemokraterna kommer ändå inte ta makten i detta land, oavsett hur mycket du vill.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Sverigedemokraterna kommer ändå inte ta makten i detta land, oavsett hur mycket du vill.

Borgeus:

Ja, jag var ironisk. helt seriöst, vill du åka till Afghanistan så sök till utlandsstyrkan.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera