Aviseringar
Rensa alla

Några råd angående ångest?


Ämnesstartare

kraamiszz:

Det känns ju lite stört..att ingen har velat hjälpa dig menar jag. Du borde verkligen gå och prata med någon, vet dock inte om kurator eller psykolog är bäst i ditt fall. Tror nästan psykolog, men jag kan ha fel.

Alltså, jag har en kurator på skolan... Jag gick in i väggen i skolan pga konflikter (bara tjejer i klassen) och det blev så mycket arbeten efter det. Och Då fick jag ett samtal av kuratorn på skolan för lärarna pratar mycket om eleverna... Jag funderar på att prata med honom
För han verkar bry sig, på mina förra skolor hade dom aldrig ringt om man hade gått in i väggen. Plus att det är på skolan, han är nära och jag kan smita från lektioner UTAN att förlora massor med tid pga reseväg


   
SvaraCitera

Floham:

Men någon hobby har jag inte råd med :/

Behöver ju inte vara något som kostar, kan ju vara något kreativt som typ rita eller skriva dikter. Är oftast de med mest ångest som skriver finast texter [y]

Sen måste man försöka tänka positivt och anstränga sig till att må bra, är inget som kommer av sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Behöver ju inte vara något som kostar, kan ju vara något kreativt som typ rita eller skriva dikter. Är oftast de med mest ångest som skriver finast texter [y]

Sen måste man försöka tänka positivt och anstränga sig till att må bra, är inget som kommer av sig själv.

Det kanske låter skumt men jag är glad. Min vänner beskriver mig som glad med lite otur... Jag håller väldigt mycket för mig själv och vill inte att dom ska behöva påverkas och trösta mig var och varannan dag! Så jag håller det utanför.

heh, jag får ungefär fyra böcker i halvåret av min pappa som jag bara skriver i. Dikter, frågor jag bär på och bara få skriva ut och ingen annan får se det. Det är bara jag som får läsa och jag tror inte någon i familjen har läst heller [smile]


   
SvaraCitera

Floham:

Jag funderar på att prata med honom

Bra!


   
SvaraCitera

Dräparen:

Sen måste man försöka tänka positivt och anstränga sig till att må bra, är inget som kommer av sig själv.

Det är bra att tänka positivt, men man behöver oftast någon att prata med också.


   
SvaraCitera