Aviseringar
Rensa alla

Några råd/tips?


Ämnesstartare

Anonym345:

Hm jag har redan frågat henne hur sommar'n var, men det var oavsiktligt via sms då ämnet kom upp...

Ok.. hm. Har ni något gemensamt som ni båda gillar? T.ex ett band eller så, då kan du ju starta en diskussion om det. Men det ska inte låta krystat, då blir det bara jobbigt för båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Du verkar trygg i dig själv trots att du inte har vänner.

Imponerande! Hoppas det går bra för dig.

Ta och prata med henne helt enkelt, men se till att ha göra det flörtigt så hon fattar vad du vill direkt 🙂

Det var snällt sagt, men som sagt problemet är att jag aldrig verkar få tillfälle att prata med henne då hon ständigt smyger runt i skolan med sina kompisar... [mad]

Blir det väl tillfälle (säg att alla hennes dussin kompisar är sjuka, eller att hon sitter ensam utanför skolan och väntar på skjuts eller liknande) så tänker jag fanimej ta och prata med henne, oavsett risker. [y]

Jag ska iallafall försöka få ur henne om hon redan är i ett förhållande, då dränker jag mig i mina egna tårar [crazy] Nä nu överdrev jag, men visst vore det ett ordentligt slag i magen, alltså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Jag ska iallafall försöka få ur henne om hon redan är i ett förhållande, då dränker jag mig i mina egna tårar Nä nu överdrev jag, men visst vore det ett ordentligt slag i magen, alltså...

Bra! Det är den viktigaste frågan. Fast om hon redan har någon så kommer det nog snart en ny ännu bättre tjej du kan satsa på [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdfkatt:

Ok.. hm. Har ni något gemensamt som ni båda gillar? T.ex ett band eller så, då kan du ju starta en diskussion om det. Men det ska inte låta krystat, då blir det bara jobbigt för båda.

Hm... nu känner jag ju henne såpas mycket att jag kan allt om hennes intressen mm, men bortsett från att hon älskar sport - och jag INTE gör det ([confused]) så har vi säkert något gemensamt, då jag som sagt är väldigt spontan och opartisk av mig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdfkatt:

Fast om hon redan har någon så kommer det nog snart en ny ännu bättre tjej du kan satsa på

Blask, säg inte så, får PANIK!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Hm... nu känner jag ju henne såpas mycket att jag kan allt om hennes intressen mm, men bortsett från att hon älskar sport - och jag INTE gör det () så har vi säkert något gemensamt, då jag som sagt är väldigt spontan och opartisk av mig...

BLÄ! sport av allt man kan gilla 🙁
Ah men det är ju bra att du är sån, det går alltid hem. I alla fall hos de flesta tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Blask, säg inte så, får PANIK!!!

Ne men.. sa mest så för att inte du ska bli ledsen om hon har någon annan. Vet själv mycket väl hur det känns att vara kär, och att man inte bara kan byta ut personen hur som helst. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ingen vara, min gode vän. Jag vet vad dina avsikter var, fick bara en lätt rysning vid tanken. [chocked]

Det RIKTIGT skitiga är att hon råkar vara den ENDA i min klass som faktiskt har MVG i idrott...! Visst är jag glad för hennes skull, men ändå...

Själv sitter man på ett G p.ga att jag mådde mycket dåligt förr och därför inte ville delta på idrottslektionerna. Men jag hålller på att folk förtjänar en andra chans, tänker på ett citat ur Kung Fu Panda:

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery, but today is a gift!"

Hehe mitt ämne är utan tvekan Engelska, vilket leder till tanken på hur SANNSLÖST mycket lättare det vore att prata känslosnack med henne om jag kunde dra meningarna på Engelska...! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asdfkatt: Jag har varit kär i en tjej förut, men inte såhär ihärdigt. Jag har en sådan där sällsynt känsla som jag inte blir av med oavsett hur mycket kul jag hittar på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Asdfkatt: Jag har varit kär i en tjej förut, men inte såhär ihärdigt. Jag har en sådan där sällsynt känsla som jag inte blir av med oavsett hur mycket kul jag hittar på...

JAG VET HUR DET KÄNNS (TRO MIG)

Det känns helt jävla hemskt ibland, men samtidigt är det den bästa känslan som finns.

Anonym345:

"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery, but today is a gift!"

Hehe mitt ämne är utan tvekan Engelska, vilket leder till tanken på hur SANNSLÖST mycket lättare det vore att prata känslosnack med henne om jag kunde dra meningarna på Engelska...!

Aa, ni kanske kan öva engelska tillsammans så småningom? Så kanske du kan träna med henne också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha jo hon är flitig på att be mig om hjälp, speciellt när det gäller Engelska. Kanske har en fördel där, vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det är ju mycket bra [bigsmile][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Jag ska iallafall försöka få ur henne om hon redan är i ett förhållande,

NEEEJJJJ!!!

Det kommer hon säga själv, du verkar bara creepy om du gör det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det förresten onaturligt att (hypotetiskt) ha ett förhållande med en klasskamrat sedan tre år tillbaka?? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Anonym345: Jag ska iallafall försöka få ur henne om hon redan är i ett förhållande,

NEEEJJJJ!!!

Det kommer hon säga själv, du verkar bara creepy om du gör det 🙂

Men han behöver ju inte fråga det.. han kan börja prata om sig själv och nämna att han är singel eller något sådant. [bigsmile]


   
SvaraCitera