Aviseringar
Rensa alla

Några råd?


Ämnesstartare

Hej!
Jag är 17 och har problem med att hitta vänner.
I min skola finns bara många muslimer och deras föräldrar är verkligen stränga så de kan inte gå ut osv (inget emot religionen) och de andra tjejer skriker mycket, har typ inga kläder på sig och det verkar inte som att de har vett i huved. Jag kanske är tråkig med jag gillar människor som man kan ha roligt med men samtidigt mogna när det behövs.
Har ni några råd var kan man hitta någon intressant som man kan bli vän med?
Hälst i gbg 😉
(Förlåt för stavningsfel [n])


   
Citera
Paseo

Det bästa är väl att börja göra något på fritiden som du tycker är kul, så att du träffar likasinnade [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Det bästa är väl att börja göra något på fritiden som du tycker är kul, så att du träffar likasinnade

Lite problem när man tycker att psykologi å böcker är det mest instressanta saker som finns :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

böcker

Finns faktiskt ganska många som gillar att läsa (utgår från att du menar det med böcker). Bokcirklar m.m finns mer än säkert i götet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli vän med en kille!:D
tänk efter, finns det någon kille i din skola som verkar snäll och vettig? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Finns faktiskt ganska många som gillar att läsa (utgår från att du menar det med böcker). Bokcirklar m.m finns mer än säkert i götet.

Ja men där ska man väl våga prata osv och det gör inte jag. Känner mig inte säker med svenska språket så ja..[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Söker vänner ingen kille.
Har redan pojkvän [wink]

bruhmsis963:

kille!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Ja men där ska man väl våga prata osv och det gör inte jag. Känner mig inte säker med svenska språket så ja..[sad]

du gör inte det för att du inte är säker med svenskan? Varför är du inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För även fast man kan förstå ofta vad jag säger så känner jag inte så många ord och när jag vill förklara något så vet jag inte riktigt hur..
(varit i sverige två och ett halv år)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

svenskan

För även fast man kan förstå ofta vad jag säger så känner jag inte så många ord och när jag vill förklara något så vet jag inte riktigt hur..
(varit i sverige två och ett halv år)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

vill förklara något så vet jag inte riktigt hur..
(varit i sverige två och ett halv år)

Så är det för alla som kommer hit i början, ingen kommer att anmärka på det. Sålänge man förstår vad du menar så är det lugnt för alla vettiga & snälla människor. Du kommer att lära dig fortare ju mer du pratar och umgås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

deras föräldrar är verkligen stränga så de kan inte gå ut osv

det är verkligen tragiskt 🙁
men det är ju tragiskt att det finns föräldrar som köper ut åt sina fjortonåringar också


   
SvaraCitera