Aviseringar
Rensa alla

Nakna bilder


Ämnesstartare

Vad tycker ni om tjejer som lägger ut bilder på sig själva i tex bara sport-bh, eller bara håller för bröstvårtorna på bilder? Är det bara jag som tycker det är så pinsamt dumt att jag bara vill skaka i människorna o be dem vakna upp? Och sen att dom tycker det är konstigt att killar får lägga upp bilder på sig i bar överkropp men att dom inte får det? Asså Gud. Sånt gör mig fullständigt galen.


   
Citera

Deras kropp, deras val. Fullt rimlig invändning också.


   
SvaraCitera

De bestämmer väl om de vill göra det? Tjejer får väl lägga upp bilder på sig i bar överkopp, jag bryr mig faktiskt inte om vad folk gör på sin egen tid.


   
SvaraCitera

Dom får göra som dom vill.
Sport bh tycker in brösten och syns ju inte som sexualiserande överhuvudtaget. 
Och det med fingrarna har du rätt i... dom borde ta bort fingrarna
viva de bröst revolution! Party

"Och sen att dom tycker det är konstigt att killar får lägga upp bilder på sig i bar överkropp men att dom inte får det?"
Exakt! Varför får killar ta bild på sina överkroppar medans en tjej inte får göra det då hon har mer fett vi sina bröst? och om hon ändå sätter på en bandeau (för att brösten inte skall synas) så blir hon ändå plankad "slampa". 


   
SvaraCitera

Är lite kluven i denna frågan, å ena sidan så är kvinnans bröst (för män!) ett sexuellt organ, inte lika mycket så tvärtom.. Men det är en väldigt artificiell och subjektiv anledning så, ne tror män och kvinnors kroppar bör behandlas lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Dom får göra som dom vill.
Sport bh tycker in brösten och syns ju inte som sexualiserande överhuvudtaget. 
Och det med fingrarna har du rätt i... dom borde ta bort fingrarna
viva de bröst revolution! Party

"Och sen att dom tycker det är konstigt att killar får lägga upp bilder på sig i bar överkropp men att dom inte får det?"
Exakt! Varför får killar ta bild på sina överkroppar medans en tjej inte får göra det då hon har mer fett vi sina bröst? och om hon ändå sätter på en bandeau (för att brösten inte skall synas) så blir hon ändå plankad "slampa". 

image.jpgså som hon skriver, tycker du/ni det hon skriver är vettigt över huvud taget? 


   
SvaraCitera

zxcvbnm:

image.jpgså som hon skriver, tycker du/ni det hon skriver är vettigt över huvud taget? 

Tycker att hon kunde formulerat sig annorlunda, men annars ja. Bröst är bröst, man borde kunna lägga upp bilder om man vill (bara det ser naturligt ut)


   
SvaraCitera
mynona

De får visa upp sig nakna om de vill. Enda orsaken till att det kan vara dumt är på grund av den gammalmodiga sexualnorm som fortfarande till viss del finns kvar, men den avskaffar man genom att agera mot den. Sant att bröst är sexualiserade, men det är ju egentligen ett konstgjort sexuellt intresse, de finns snarare till för barnmat än för sexklämmande. Borde vara ett argument som funkar för de som stödjer sig på evolutionen i alla sådana här frågor


   
SvaraCitera

Jag har alltid undrat, vad tanker deras föräldrar?


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou: Exakt! Varför får killar ta bild på sina överkroppar medans en tjej inte får göra det då hon har mer fett vi sina bröst?

Vadå får inte? Vem hindrar dem?


   
SvaraCitera
time
 time

jasmineborg:

Vadå får inte? Vem hindrar dem?

Stigmat i samhället = tjejer som lägger upp såna bilder är "dumma i huvudet", kolla bara taggen på den här tråden. 

Sen tas bröstbilder bort från Facebook, Instagram och övriga sociala medier. Som i exemplet ovan. 


   
SvaraCitera

time: Stigmat i samhället = tjejer som lägger upp såna bilder är "dumma i huvudet", kolla bara taggen på den här tråden.

Japp, en person är hela samhället

time: Sen tas bröstbilder bort från Facebook, Instagram och övriga sociala medier. Som i exemplet ovan.

Oväntat att företag från ett land av frikyrkliga fanatiker är lite pryda


   
SvaraCitera

Att tjejer inte får lägga ut sin bröst stör mig med! Där är jag helt med feministerna. Upp till kamp!! Arg 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Jag har alltid undrat, vad tanker deras föräldrar?

Deras föräldrar bryr sig inte, annars hade dom inte lagt upp sådant trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Stigmat i samhället = tjejer som lägger upp såna bilder är "dumma i huvudet", kolla bara taggen på den här tråden. 

Sen tas bröstbilder bort från Facebook, Instagram och övriga sociala medier. Som i exemplet ovan. 

Menar du att du tycker att det är helt normalt och har inget emot det eller tvärt om?


   
SvaraCitera