Aviseringar
Rensa alla

namn och pronomen e viktigt


Ämnesstartare

TjaMycket glad 
Asså på riktigt varför fattar inte alla bara att pronomen och namn är viktigt, att använda rätt pronomen och namn betyder att man visar respekt, när folk använder tex fel pronomen till mig som händer dagligen för att jag inte kommit ut så blir man skit ledsen och nedstämd man känner sig inte viktig liksom och man känner sig inte sedd av omvärlden 


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig tyckt att någotdera är särskilt viktigt, så länge informationen går fram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Har aldrig tyckt att någotdera är särskilt viktigt, så länge informationen går fram

Det e viktigt 


   
SvaraCitera

Jag börjar inte böla för att någon skulle kalla mig för ett namn jag inte har


   
SvaraCitera

Om du blir nedstämd av att någon använder "fel" pronomen så ligger problemet hos dig; du kan ej förvänta dig att alla människor kommer att kalla dig det du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yaysop:
Om du blir nedstämd av att någon använder "fel" pronomen så ligger problemet hos dig; du kan ej förvänta dig att alla människor kommer att kalla dig det du vill.

Dom borde göra det som gjorde det när jag va tjej då kan dom göra det när jag e kille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jag börjar inte böla för att någon skulle kalla mig för ett namn jag inte har

Du fattar inte det här heller...


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Har aldrig tyckt att någotdera är särskilt viktigt, så länge informationen går fram

Låt mig gissa: det är, om inte icke -existerande, så åtminstone väldigt ovanligt, att någon kallar dig vid fel pronomen Irl? Glad


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Jag börjar inte böla för att någon skulle kalla mig för ett namn jag inte har

Fast det kanske hade varit lite tråkigt om typ alla skulle  börja kalla dig för Morgan, oavsett hur mycket du rättade dem?


   
SvaraCitera

Det är du som ska tycka att du är viktig inte andra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huhh:
Det är du som ska tycka att du är viktig inte andra 🙂

Men det e enklare att gilla sig själv om nån annan också gör det


   
SvaraCitera

pommes045:

Men det e enklare att gilla sig själv om nån annan också gör det

Ja absolut, menade inte att förminska ditt problem. Men saken är den att människor ofta är respektlösa as, bara o skita i asen och va med de som är normala ist 🙂 

För vad spelar det för roll om man lagstiftar så att folk måste låtsas respektera dig om de ändå inte gör det? t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huhh:

Ja absolut, menade inte att förminska ditt problem. Men saken är den att människor ofta är respektlösa as, bara o skita i asen och va med de som är normala ist 🙂 

För vad spelar det för roll om man lagstiftar så att folk måste låtsas respektera dig om de ändå inte gör det? t.ex.

Om man inte känner "normala" människor då


   
SvaraCitera

pommes045:

Om man inte känner "normala" människor då

Då är man ensam Mycket gladGråter

oftast finns det en del snälla fina människor på varje ställe 🙂 utom stureplan hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huhh:

Då är man ensam Mycket gladGråter

oftast finns det en del snälla fina människor på varje ställe 🙂 utom stureplan hehe

Bor ej i Stockholm...


   
SvaraCitera