Aviseringar
Rensa alla

Namn till katt?


Ämnesstartare

Hej! 🙂 Det är så att jag ska skaffa en egen kattunge. Vi har kollat på en och jag fastnade för den långhåriga. Vi ska hämta honom på lördagen den 1 September.

Men jag har ett problem. Jag kan inte bestämma namn :/ Jag har skrivit en långt lista med namn till honom. De bästa jag skrivit är Ceasar, Dallas, Cosmo, Felix och Louis. Jag behöver tips! Skulle du vara snäll och skriva några namn till en katthane? [smile] Några tips.

Han är långhårig och färgen är ljusgrå och vit. Uppfödaren visste inte om det var en hane eller hona. Så skriv gärna bådeoch.

Skulle vara snällt! Tack i förhand.


   
Citera

Erich Von Manstein Jr


   
SvaraCitera

ordförande mjau
djingis katt
mjausolini


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Erich Von Manstein Jr

Tror inte mamma skulle acceptera att han/hon hette så. Haha faktist 😮


   
SvaraCitera

Agamemnon eller Abbondanzieri


   
SvaraCitera

Josefine98:

Tror inte mamma skulle acceptera att han/hon hette så. Haha faktist 😮

Erich Von Mjaustein då, Von Manstein var ju bara en plikttrogen Preussisk officer av den gamla skolan vill jag poängtera, det bara råkade bli så att han blev ett redskap för Hitler-regimen.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

kattla
fidel castrato (förutsatt att katten ska kastreras)


   
SvaraCitera

som du redan verkar fattat så funkar det oftast väldigt bra med ett namn som innehåller ett s.
killnamn jag har funderade på innan vi behöll namnet Sune som uppfödaren döpt honom till:

Elvis
Zigge
Morris
Chili

några jag kom på spontant men här haru en sida http://www.alltomkatter.se/pg/expages/read/Kattnamn/

själv vill jag döpa min framtida katt till pancakes men jag är ju inte riktigt normal


   
SvaraCitera

Pelle


   
SvaraCitera

Pelle


   
SvaraCitera

Fittkatt
Kattjävel
Äckel
Hundmat


   
SvaraCitera

Kattmeister
För i Helvete (då har du förmånen att förvirra din omgivning: "kom då För i Helvete" eller "vad söt du är För i Helvete")
Misse von Fluff


   
SvaraCitera

Birgrrr:

fidel castrato (förutsatt att katten ska kastreras)

Hahaha åååh, jag skrattade högt när jag läste det...


   
SvaraCitera

Hertig/Hertigen


   
SvaraCitera