Aviseringar
Rensa alla

nån baxa min cykel


Ämnesstartare

tänkte att jag skulle cykla ikväll till solariumet. vad i helv ??? cykeln e borta. nån har sntot den. [mad][mad][mad] visserligen fick jag den gratis(begagnad)men ändå nu måste jag använda fötterna


   
Citera
Ämnesstartare

vem snor ens begagnade cyklar som inte e värda pengar ??? orka klippa av låset för en sån cykel vad tusan ?? o h*n kan ju inte cykla med den här i området då ser jag ju vem tjyven var


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

struntar i solarium ska gå promenad medm ig sj o mata ankerna med musli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja snode en cikel igår. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

möjligtvis tog dom den för att du hade ett dåligt jävla slanglås?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Ja snode en cikel igår. [badgrin]

taskigt!

dazed:

möjligtvis tog dom den för att du hade ett dåligt jävla slanglås?

vrf ska de ta bort den pga dåligt lås ???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vrf ska de ta bort den pga dåligt lås ???

enkelt? säg att du är en pundare som behöver några hundringar till lite tjack, du bestämmer dig för att sno och sälja några cyklar, då har du kanske inte tillgång till den mest sofistikerade tekniken utan väljer att gå på cyklar med först och främst såna där gammeldags plåtlås du i princip kan slå upp med en liten sten eller typ 29 kronors enklare slanglås från clas olsson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vrf ska de ta bort den pga dåligt lås ???

Finns hur många cyklar som helst, självklart tar man dem med kassa slanglås, inte fan orkar man eller har tid till att hålla på med något D-lås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Finns hur många cyklar som helst, självklart tar man dem med kassa slanglås, inte fan orkar man eller har tid till att hålla på med något D-lås

jo jag vet men min hjärna tolkade det som att t.ex bovärden skulle tagiot bort min cykel pga kasstl ås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan någon förklara för mig varför jag en halv sekund efter att ha sett rubriken till denna tråd tänker på "cykel på köpet"-reklamerna med doggelito?[confused]Och varför jag nu inte kan få det ur huvudet?[mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Fan va drygt, hatar cykeltjuvar! [mad]

Storchen84:

"cykel på köpet"-reklamerna med doggelito?[confused]Och varför jag nu inte kan få det ur huvudet?[mad][mad][mad]

Neeej, nu fastnade den för mig med. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

inte fan orkar man eller har tid till att hålla på med något D-lås

Sådana går att få upp runt ett tiotal sekunder ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Neeej, nu fastnade den för mig med.

Haha skönt att inte vara ensam i alla fall[party]
Dock känns den reklamen så gammal att jag var säker på att ingen skulle ha en aning om vad jag menade.

OnT:

Cornucopia:

Fan va drygt, hatar cykeltjuvar! [mad]

Jag minns... När jag gick i högstadiet. Jag hade två lås på min cykel - ett sånt där vanligt bakhjulslås, och ett vanligt lås för att kunna låsa fast den i cykelstället (eller liknande), därför stal man istället vid ett tillfälle sadeln på den (det var bara att lyfta en spak o dra upp sadeln)

Så jag fick en ny sadel, och fick ändrat "anordningen" så att det behövdes en skiftnyckel för att få loss den... kort efter den första händelsen hittade jag den då slängd i en buske istället för att man hade fått loss den från det den var fastlåst i samt lyckats bryta upp bakhjulslåset men den hade ju ingen sadel.

Jag var ju självklart irriterad, samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta[bigsmile]Något jag fortfarande kan göra åt hela grejen[love]

passaro:

Sådana går att få upp runt ett tiotal sekunder ^^

Måste ju gälla billiga D-lås. Vill se någon utan elverktyg på så kort tid som möjligt få upp det D-lås jag har på min MC. Vad en rimlig tidsgräns vet jag inte, men är säker på att runt ett tiotal sekunder inte ens är i närheten av tillräckligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Sådana går att få upp runt ett tiotal sekunder ^^

Fast då krävs det väl någon form av verktyg?


   
SvaraCitera

Storchen84:

Dock känns den reklamen så gammal att jag var säker på att ingen skulle ha en aning om vad jag menade.

Känns som den var igår. Kanske vi som börjar bli gamla? [surprised]

Storchen84:

Så jag fick en ny sadel, och fick ändrat "anordningen" så att det behövdes en skiftnyckel för att få loss den... kort efter den första händelsen hittade jag den då slängd i en buske istället för att man hade fått loss den från det den var fastlåst i samt lyckats bryta upp bakhjulslåset men den hade ju ingen sadel.

Haha, underbart att kunna se spår av tjuvens aggression efter att denne blivit ägd. [love]


   
SvaraCitera