Aviseringar
Rensa alla

Nån mer som tror på Dödsguden?


Ämnesstartare

McLuver:

Nej, han har fel (Du röstade på detta alternativ)

Och du sjönk just i mina ögon [mad]


   
SvaraCitera

McLuver:

Nej

Jag har inte ens orkat läsa ett dyft av hans/hennes trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej, han har fel (Du röstade på detta alternativ)

Troll.


   
SvaraCitera
Gifted

McLuver:

väldigt klara bevis

..är väl att överdriva, och sedan överdriva mycket mer....

Det råder ingen tvekan om att evolutionsteorin och big bang är de absolut bästa TILLÄMPBARA teorierna för sina resp. områden.

Om du missade min tävling ang. evolutionsteorin, så är du och dödsguden välkomna.
Agumentationer mot evolutionsteorin hänvisas dit...

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=230790&page=1&


   
SvaraCitera

Meoow:

Han kan dö. Inget personligt.

Faktum är att vi aldrig dör...bara våra jordiska skal som slutar fungera och vi själar reinkarnerar!

DÖDEN är en ILLUSION, den drabbar bara våra dödsdömda materiella kroppar! [y]


   
SvaraCitera

Gifted:

Om du missade min tävling ang. evolutionsteorin

Att allt levande på Jorden har liknande arvsmassa, tyder bara på att vi alla har en gemensam Skapare, att det är en Intelligent Designer (Gud) som har "återanvänt" ett fungerande koncept, precis som en ingenjör skulle göra. Människan och schimpansen har många likadana behov och har därför många likadana egenskaper och organ. Att de gener som kodar för dessa också ser likadana ut är därför bara naturligt.

En jämförelse: Kulan i en kulspetspenna, kulorna i ett kullager och kulan på undersidan av en datormus är exempel på där smarta människor återanvänder ett fungerande koncept (kulan); knappast någon skulle påstå att kulspetspennan skulle ha utvecklats ur datormusen eller kullagret!

Människor och apor skapades alltså var för sig, fullt färdiga från början. Det tydligaste tecknet på detta är avsaknaden av mellanformer. Om vi kommer från apdjuren så borde det ju finnas gott om apmänniskor, dvs någonting mitt mellan. Men naturen är i total avsaknad av sådana mellanformer. Oavsett om vi studerar nu levande djur, fossila djur eller tittar in i våra gener, så hittar vi inga apmänniskor.

Varje människa är (och har alltid varit) till 100% människa, och varje apa är (och har alltid varit) till 100% apa. De är alltså fullt färdiga från början utan spår av mellanform. Detta är naturligtvis tvärtemot vad man kan förvänta sig om evolutionsläran är riktig.

Det finns många flera molekylära jämförelser som man har gjort mellan olika organismer, och som ger helt andra resultat än DNA-jämförelsen ovan. Om man exempelvis jämför hemoglobin så visar det sig att en människa och ett nejonöga (en slags "primitiv" fisk) är mer släkt med varandra än vad nejonögat är med grodan - vilket går helt stick i stäv med evolutionsmodellen!

Sedan har du fel angående DNA, det ligger nere på 94%

http://www.sciam.com/article.cfm?articleID=9D0DAC2B-E7F2-99DF-3AA795436FEF8039

Människans och bananens DNA överensstämmer till 50%, betyder det att bananen och Människan har evolutionära samband? [bigsmile]

Snacka om SJUKT VRICKAT! [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Dödsguden:

DÖDEN är en ILLUSION

Fine, avregga då.


   
SvaraCitera

Meoow:

Fine, avregga då.

Varför då?

Vill ju utbilda folk! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej, han har fel (Du röstade på detta alternativ)

Han är en riktig påse knark om du frågar mig


   
SvaraCitera

iosib:

jag lyssnar inte på troll

[bigsmile]

Dödsguden:

Vill ju utbilda folk!

Du bara stör folk[mad]


   
SvaraCitera

McLuver:

Nej, han har fel (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Gifted

Dödsguden:

Snacka om SJUKT VRICKAT!

Sjukt vrickat är att du inte fattar att avel (av t.ex hundar) är tillämpning på evolutionen.
Sjukt vrickat är att det inte förklarar varje års nya förkylningsvirus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja, jag följer allt han gör (Du röstade på detta alternativ)

givetvis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödsguden:

DÖDEN är en ILLUSION, den drabbar bara våra dödsdömda materiella kroppar!

GUD ÄR EN ILLUSION. läs illusionen av gud ha hah ah ha


   
SvaraCitera