Aviseringar
Rensa alla

Nån som gått från för snäll till helt ok snäll?


Ämnesstartare

Artie:

hur är man för snäll? vad gör man då?

Hur är man för snäll... Lite kortfattat kan jag säga att bland annat så är man väldigt envis med att tro det bästa om alla och man lär inte av misstagen, eller lär långsamt av dom. Det i sin tur resulterar bland annat i att man ger vissa personer fler chanser än vad dom borde få.

Jag har erfarenhet av människor som är för snälla precis som jag har erfarenhet av veka människor. Skillnaden är som natt och dag. Det är i alla fall min åsikt.

Dock är för snälla människor väldigt sällsynta och färre blir dom, så jag förstår att du inte vet vad det är, men kanske om du har tur så kommer du en dag råka på en människa som är för snäll innan dom är borta helt, så att du också ser hur stor skillnaden är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Lite kortfattat kan jag säga att bland annat så är man väldigt envis med att tro det bästa om alla och man lär inte av misstagen, eller lär långsamt av dom.

det är att vara för godtrogen, inte för snäll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska alltid vara så snäll man kan mot sig själv och mot andra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det är att vara för godtrogen, inte för snäll

Nej, det finns likheter ja, men nej. När man kombinerar godtrogenhet med andra faktorer så blir det att vara för snäll.

Det jag tänker på som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara det så att du och andra förstår är att vara för snäll, inte att vara för godtrogen.


   
SvaraCitera

Artie:

man kan inte vara för snäll, men man kan vara för vek och självuppoffrande.
gillar att betona skillnaden

Mycket bra sagt, håller helt med.


   
SvaraCitera

Är på tok för snäll. Men kompenserar det med att kasta ur mig taskiga kommentarer [party]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

håller med, men är snarare "för snäll" mot de som kan hantera det utan att utnyttja mig och inte så värst mot resten.

du verkar va värsta toffelN mot cheyer iaf


   
SvaraCitera

Tror har gått från ok till mindre ok, fast är osäker och vill inte analysera längre än så :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du verkar va värsta toffelN mot cheyer iaf

Inte längre din bajs [mad]


   
SvaraCitera