Aviseringar
Rensa alla

Nån som gillar 50,60,70 och 80 tals musik?


Ämnesstartare

Hej jag undrar om någon gillar 50, 60,70 och 80 tals musik som mig, jag är i tonåren och har inte stött på någon i min egna ålder som har samma musik smak? Finns de någon här?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja men det är klart. Alla gillar musik från 1950-1989.

Exempel:

50-talet:

60-talet:


70-talet:

80-talet:


   
SvaraCitera

Japp, lyssnar ganska mycket på 60 tals musik Party


   
SvaraCitera

Jag har nu insett efter jag skrev mitt svar att kanske inte alla gillar musik från 1950-1989; de gillade det inte när jag satte på Roy and Diz #2 på träslöjden.


   
SvaraCitera

Jag gillar musik från olika punkter i historien, bland annat 70- till 90-talet. Jag gillar t.ex Bohemian Rhapsody, Lookin' Out My Back door, Iron Man och Breaking The Law. Dagens musik, särskilt mainstream-musik, är för det mesta musik som jag inte gillar.


   
SvaraCitera

Jag gillar all musik. Skiter i vilket år det är och vilken genre, är det bra så lyssnar jag på det.. och jag tycker typ allt är bra 😛


   
SvaraCitera

80-00 rap lyssnar jag mest på men jag rock, jazz o annat gott från 60 o neråt är najs också


   
SvaraCitera

Toto gillar manGlatt skålande


   
SvaraCitera

Jag menar Queen och David Bowie är legendariskt skit


   
SvaraCitera

Säkerligen en grupp som ingen här på forumet ens har hört talas om - Mahavishnu Orchestra.

Några av världens skickligaste musiker... John McLaughlin på gitarr, Jerry Goodman på violin (fiol), Jan Hammer på keyboards och piano och Billy Cobham på trummor.

Jan Hammer gjorde bl a signaturmelodin till deckarserien Miami Vice.

Definitivt inte den mest "lättlyssnade popmusiken" men däremot några av världens mest avancerade musiker som släpper alla hämningar.

Här kommer två olika versioner av Mahavishnu's "The Noonward Race" - båda live. Den första en video, den andra bara en ren audio. Den senare är en bootleginspelning som aldrig kommit ut officiellt vad jag vet. Året är 1972 för båda.


   
SvaraCitera
Smilen

Jadå det mycket bra musik därifrån. Iron Maiden, Europe, The Beatles, Judas Priest, Black Sabbath och bl.a. många andra.


   
SvaraCitera

Mig.  jag gillar inte riktig modern musik, och farsan had influerat min musiksmak ganska mycket. 


   
SvaraCitera
theooz

allt e gött


   
SvaraCitera

80-tals musik  asså Love itHjärtaHjärta lyssnar på det mesta från 80-talet på vinylTumme upp


   
SvaraCitera

nope gillar bara framtidens musik. Galen


   
SvaraCitera