Aviseringar
Rensa alla

Nån som gör tungpiercing


Ämnesstartare

nån i närheten av Kungsbacka som kan göra tungpiercing på en 12 åring?  Om man har båda föräldrarnas tillstånd, och gärna ganska billigt typ 350-450


   
Citera

spik-hammare.jpg

Kan göra det gratis och utan dina föräldras tillstånd.

 


   
SvaraCitera

Dina föräldrar är galna om de skulle låta sin tolvåring gå till en ickeutbildad hemmapulare och bli piercad i tungan.
Vänta tills du får gå till en studio ist, pga antar att tolvåringar ej får.


   
SvaraCitera

      


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
spik-hammare.jpg

Kan göra det gratis och utan dina föräldras tillstånd.

 

Hjärta


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tennsoldat:
Tungpiercing ska man inte skaffa.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10905451.ab

e en källa från aftonhoran allt du har o komma me


   
SvaraCitera

FNÖ:

e en källa från aftonhoran allt du har o komma me

Har en från svt också, men flashback är kanske lite mer din stil? ;D


   
SvaraCitera

FNÖ: e en källa från aftonhoran allt du har o komma me

Fast att det där stämmer i många fall är väl väldigt känt. Har du aldrig haft en bekant med labret i läppen som skavt på tandköttet? Att man kan råka tugga på tungstaven är ju rätt logiskt.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Fast att det där stämmer i många fall är väl väldigt känt. Har du aldrig haft en bekant med labret i läppen som skavt på tandköttet? Att man kan råka tugga på tungstaven är ju rätt logiskt.

amen vafan åt mig leva i min fantasi-värld Arg


   
SvaraCitera

Jag måste vara ärlig och bara säga att jag blir förbannad. Enligt lag får du pierca dig efter du är 15, då behöver du inte ens fråga dina föräldrar, men dom flesta studios piercar inte personer under 18 (om dom inte har föräldrar med sig). Vet att de är "så himla snyggt" men ärligt talat vänta tills du kan gå till en riktig studio. 

När du piercar din tunga hos en dålig piercare utsätter du dig själv för risker bara för att du förhastar dig. Om du känner på din tunga, i mitten, kommer du känna musklerna som ligger pararellt med varan. I tungan finns även många stora blodkärl och mycket nerver. Då du utbildar dig till piercare får du inte lära dig att sticka en nål genom hud utan du får lära dig mycket anatomi för att man ska ha en ungefärlig roll på vart viktiga blodkärl och liknande sitter. Om piercaren träffar ett stort blodkärl i din tunga kan detta leda till otrolig blödning, du kan mista massor med blod och det kan även komma hända att du måste opperera. Att träffa nerver är farligt det med och kan leda till vidare problem.

Så förhasta dig inte utan längta och tänk över. Google är din vän, läs på.


   
SvaraCitera