Aviseringar
Rensa alla

nån som har lösningen?


Ämnesstartare

asså de e så här de e ja vill inte bo hemma hatar min pappa han bara jobbar hela tiden (ändå har han aldrig pengar så de räcker) och när han e hemma så klagar han bara på mej om mina betyg/närvaro osv. kan inte sova på nätterna och är alltid skit trött på morgonen så ja kmr ofta försent så alla lärare tror jag är dum i huvet lr nåt och tkr typ synd om mej så ja måste sitta i säär grupper hela tiden och man känner sej så jävla efterbliven då, har försökt säga till farsan men han skyller bara på tv/dator och säger att jag ska gå och lägga mej tidigare.

hatar att vara hos morsan hon bor i en 2a och har alltid 2 assistenter 24/7 och hon är alltid helt bortknarkad på värktabletter/sömnpiller osv. min enda bra sak i livet (min hund) fick flytta när morsan/farsan skilde sej (6an) och dog i 7an.

ja hatar min bror oxå han städar aldrig efter sej och när farsan säger till han skyller han på mej (farsan tror aldrig på mej) så de blir ja som måste städa hela dagarna och när man blir arg på honom för han skyller på mej heal tiden så dampar han och kastar saker.

asså ja vet inte vad jag ska göra har kollat runt och kan inte bo hos nån kompis men vill inte gärna bo i fosterhem (vill inte bli seriemördare) nån som har en lösning?


   
Citera

Han "jobbar" hela tiden. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

locura:

Han "jobbar" hela tiden.

ingen aning han åker innan ja vaknar och kmr hem sent vad han gör därmellan har ja ingen aning om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du rätt så ung så kan din trötthet bero på puberteten. Eller för hur du mår psykiskt. Om man har det stressigt kan det gå ut över sömnen.

Prata med lärarna. De vet inte hur du tänker. Vet de att du inte vill vara i särgrupper?

Har du berättat för din pappa att du blir väldigt stressad och att det går ut över din sömn, dina betyg och din närvaro när han klagar på dig hela tiden? Om du sagt det; hur lät du? Om det låter som att du anklagar honom, vilket du troligtvis gör, kommer han genast ta in försvarsposition och säkert bara bli ännu argare. Om du däremot lugnt och sansat berättar för honom så tar han det kanske enklare.
Annars, om det inte funkar, så kan du försöka skriva ett brev.

Hur du ska göra med din bror vet jag inte. Du kan försöka ta upp det med din pappa också, utan att låta anklagande.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera