Aviseringar
Rensa alla

Nån som ska börja på Östra Real hösten 2011?


Ämnesstartare

Hej,
Jag ska börja på Östra Real nu i höst och undrar om det är någon mer som ska det?
Jag känner mig sjukt osäker över att börja där. Det var mitt femtehandsval lixom! Hade Södra Latin som första... Jag vet inte vad jag ska göra.
Hur är det att gå på östra real?
Jag är lite av en södermalmstjej och är sjukt osäker på om jag kommer trivas...
Ska börja Humanistiska programmet med kulturinriktning med estet/teater-profil.
Tacksam för svar!!


   
Citera

om du är södermalmtjej så kommer du ej trivas särskilt bra. väldigt mycket äcklig ytlighet där =)

men kanske finns flummare på ditt program. låter som det.


   
SvaraCitera

ska själv gå södra latin hehe...
jag känner en hel del som ska börja på östra, både snobbar och coolt folk.
eftersom du ändå går kulturinriktning så borde du nog hitta folk med liknande intressen


   
SvaraCitera

tkr det är löjligt att tänka på sånt innan man börjar

typ lika löjligt som en i min klass sa att han bytte program pga: människorna. han är f*ucking 22 år.
om man vill göra ngt är det väl dumt att dömma ut det i förhand???
ok om du börjar där å alla hatar dig, men känns ju dumt att spekulera i förhand


   
SvaraCitera

hata såna som ej kan placera tråden rätt.

hade du dåliga poäng eller=


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Zeppelin:

om du är södermalmtjej så kommer du ej trivas särskilt bra. väldigt mycket äcklig ytlighet där =)

Går du på skolan eller? Nej tänkte väl det. Typ hälften av skolan (alla på natur) har utländsk bakgrund och kommer från olika förorter som är motsatsen till "bratigheten" som många anser är synonymt med östra real.

Koolijox:

ag är lite av en södermalmstjej och är sjukt osäker på om jag kommer trivas...

Jag har gått klart 1an på östra. I min skolkatalog från förra året ser majoriteten från natur/sam med estetisk inriktning ut som typiska "södermalmstjejer" så lyssna inte på alla som kommer skriva om hur ytlig skolan är.


   
SvaraCitera

merva:

Går du på skolan eller?

Kom upp i samhällsklasserna and you'll see. Bara en massa skitsnack och ytligheter. Tyvärr är dem smarta, men de är socialt efterblivna eftersom de inte kan vara trevliga. I alla fall inte de jag har stött på.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Kom upp i samhällsklasserna and you'll see.

Men nu var det sam kultur med estetisk inriktning hon skulle börja på. För mig är det ganska tydligt att den nuvarande sam estet programmet drar till sig människor som skiljer sig väldigt mycket från andra sam inriktningar på skolan.


   
SvaraCitera

Jag ska också börja där till hösten fast jag kommer då ifrån förorten så jag är nervös ifall alla kommer se ner på mig, och att alla känner varandra sen innan etc.
Är det så det är, eller har jag fått helt fel uppfattning om skolan?


   
SvaraCitera

merva:

Men nu var det sam kultur med estetisk inriktning hon skulle börja på.

Man har resterande elever runtomkring sig var man än går ändå [crazy]


   
SvaraCitera

Koolijox:

Jag ska börja på Östra Real nu i höst och undrar om det är någon mer som ska det?

Jag ska börja på Östra real 🙂 Men tyvärr inte humanistiska linjen :/ Ska gå sam mik 🙂 Är också en södermalmstjej, och efter att ha läst Zeppelin's kommentarer så känner jag mig inte lika taggad på att gå den linjen längre.. är det verkligen sååå ytligt? [confused]


   
SvaraCitera

fellisan95:

är det verkligen sååå ytligt?

nej, farbror zepplin överdriver en hel del. det finns ytliga kretsar, men dom har minskat väldigt mkt med åren (av vad jag förstått). tror östra real drar till sig en hel del wannabes också (kallar detta en kvalificerad gissning från min sida)


   
SvaraCitera

fellisan95:

Är också en södermalmstjej, och efter att ha läst Zeppelin's kommentarer så känner jag mig inte lika taggad på att gå den linjen längre.. är det verkligen sååå ytligt? [confused]

Vet inte vad sam mik är så kan inte säga något om linjen men lyssna inte på zeppelin, han verkar inte gå på skolan. Skolan har över 1000 elever, man kan inte generalisera om om så många människor, vilket han gör. Det finns människor från hela Stockholm med helt olika bakgrunder. Man umgås inte med alla och pga alla olika människor hittar man antagligen flera man kan umgås med.

Det är förresten småroligt att ni kallar er för södermalmstjejer, som att det skulle vara motsatsen till ytlighet 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas att det är som merva säger!
Har kommit upp som andra reserv på Nacka gymnasium och som nionde på södra. Jag hoppas att jag kommer in på någon av de skolorna. Känner hur paniken börjar byggas upp inför skolstarten! Jag vet inte ens hur man tar sig till östra real kommunalt! Finns det någon busshållplats som ligger nära?


   
SvaraCitera