Aviseringar
Rensa alla

NÅN SOM VET??


Ämnesstartare

Hejsan

Jag är 16 vill (och behöver) veerkligen hitta ett jobb, men de e så svårt när man e så ung, för de första kollar folk inte så seriöst på en, sen så finns de inte så mycket jobb heller för dom yngre, man e ju outbildad o så.

Ett jobb som man kan göra efter skolan och helger typ. Nån restaurang jobb kanske? ja vet inte, kom me förslag [bigsmile]

Extra jobb helt enkelt! [smile]

Öppen för förslag. Kanske nån hemsida där man kan hitta? (förutom arbetsförmedlingen)

I stockholm! Gärna i Huddinge elr i närheten. [bigsmile]


   
Citera

mcdonalds?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

esgh bästa du kan göra är - tryck upp massa cvn - gå till en massa caféer/restauranger och fråga om de söker personal, om de gör det, lämna cv.


   
SvaraCitera

afg93:

Ett jobb som man kan göra efter skolan och helger typ

Kan tänka att telefonförsäljning o reklamutdelning är såna jobb, bara det att telefonförsäljning är skumt o reklamutdelning jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

kan nog tänka mej ett jobb åt dej, bara plus att du är ung

vilket?? ehm ja hoppas du inte menar .. ja du vet

Angelize:

mcdonalds?

Har försökt, dom tar inte emot så unga.. iaf dom ställen ja besökte :/

Lille_Marx:

reklamutdelning

Har gjort de förut, o de va jävligt jobbigt faktiskt, men ja gjorde de ändå 😛 saken e att ja hade cykel då de va lättare, nu e den snodd ..

Lille_Marx:

telefonförsäljning

O hur går de till? va gör man? Behöver man vara utbildad?? Finns de sånt för dom under 18?

Angelize:

esgh bästa du kan göra är - tryck upp massa cvn - gå till en massa caféer/restauranger och fråga om de söker personal, om de gör det, lämna cv

Tack du, ska försöka me detta [smile]

Nått mer gott folk??


   
SvaraCitera

Städjobba. Kolla med hyresvärdar om de behöver någon som sopar och moppar deras trappuppgångar. Jobbade med det när jag var 16. Jag fick 900 kr per månad för att komma förbi två gånger i veckan och städa två trappuppgångar+källare (vilket gick på kanske 1-1½ timme). Helt okej.


   
SvaraCitera

afg93:

O hur går de till? va gör man? Behöver man vara utbildad?? Finns de sånt för dom under 18?

Vet inte hur du får ett sånt jobb, kolla gula sidorna vettja. Ja, man kan jobba med telefonförsäljning även om man är under 18 och det behövs inga kvalifikationer. Finns många skumma typer i den branschen så jag skulle inte rekommendera att jobba svart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Städjobba svart. Kolla med hyresvärdar om de behöver någon som sopar och moppar deras trappuppgångar. Jobbade med det när jag var 16. Jag fick 900 kr per månad för att komma förbi två gånger i veckan och städa två trappuppgångar+källare (vilket gick på kanske 1-1½ timme). Helt okej.

Låter bra 🙂 Fast de va ju i o för sig 5 år sedan du gjorde detta, menar om de fortfarande finns nått sånt jobb. Ska ändå kolla upp de [bigsmile]

Lille_Marx:

Finns många skumma typer i den branschen så jag skulle inte rekommendera att jobba svart

Äsch så länge ja får mina pengar o har ett hyggligt jobb så [rolleyes]


   
SvaraCitera

afg93:

Ska ändå kolla upp de [bigsmile]

Gör så[y]


   
SvaraCitera

Du kan få städa mitt rum för tjugotre kronor timmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Du kan få städa mitt rum för tjugotre kronor timmen.

så lite? slaveri ju nästan 🙁
70kr i timmen? 😛


   
SvaraCitera

afg93:

70kr i timmen? 😛

Visst. Om du går efter en halvtimme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom på att 70 kr e för lite för de tar knappt en timme för mig att städa ett rum :/

fler förslag maybe?? 🙂


   
SvaraCitera

hmm .. Fönsterputsare 😛 Klippa gräs ? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag knäcker extra som försäkringsförmedlare. iof så behöver man en licens som tar lite tid att fixa å det är 18 års gräns. Men funkar tillsammans med skolan.
Bli telefonförsäljare


   
SvaraCitera

afg93:

Jag är 16 vill (och behöver) veerkligen hitta ett jobb, men de e så svårt när man e så ung, för de första kollar folk inte så seriöst på en, sen så finns de inte så mycket jobb heller för dom yngre, man e ju outbildad o så.

du kan ta skitjobb (som ingen vuxen vill ha) typ rengöra industripannor (min kompis har det), han tjänar 120kr/h, men står i ett meter djupt lager sot/tjära, och rengör.


   
SvaraCitera