Aviseringar
Rensa alla

Napoleon!


misfits:

En fantastisk man, trots att han blott var en tvärhand hög! Detta är alltså hyllningstråden till Nappe. Hylla på Berätta varför just du gillar Napoleon.

Angående längden så är det fel, han var av medellängd. Han är en väldigt intressant figur, då hela Europas historia formades av hans handlingar.


   
SvaraCitera

Jag kan varmt rekommendera Herman Lindqvists bok om Napoleon. Denna finner ni bla här:
Napoleon

Då jag personligen gillar ljudböcker så passar jag även på att tipsa om att den även finns i detta format. Ljudboken finner ni här:
Napoleon


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Jag kan varmt rekommendera Herman Lindqvists bok om Napoleon. Denna finner ni bla här:

Jakob_E:

Då jag personligen gillar ljudböcker så passar jag även på att tipsa om att den även finns i detta format. Ljudboken finner ni här:

Hsrman Lindqvist ger en bra sammanfattning om honom ja.


   
SvaraCitera

misfits:

Berätta varför just du gillar Napoleon.

Image
Behöver jag säga mer [wink]


   
SvaraCitera

McLuver:

Behöver jag säga mer [wink]

[love]

- What are you gonna do today, Napoleon?
- Whatever I feel like I wanna do. Gosh!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

Angående längden så är det fel, han var av medellängd. Han är en väldigt intressant figur, då hela Europas historia formades av hans handlingar.

Hanvarvisstbaraentvärhandhög [cry]


   
SvaraCitera

misfits:

Hanvarvisstbaraentvärhandhög

167 cm hög var han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

167 cm hög var han.

Precis! En dryg tvärhand [no-no]


   
SvaraCitera

Han onnar med vänsterhanden<3


   
SvaraCitera

misfits:

Precis! En dryg tvärhand

[no-no]


   
SvaraCitera

Svenska kungen heter ju bernadotte (stavning?) och det är p.g.a. en general eller nåt från Napoleons tid. Vet inte om det är en bra sak men det är nåt [zzz]


   
SvaraCitera

Nej, han är sämst. Han tillät Bernadotte att bli i Sverige. Och han ville göra Sverige och Norge till ett och samma land. Ser det ut som om jag vill sjunga när pratar?! Nej. Men som tur var så var han inte kompetent nog att klara av det. Jag hatar kungen. Han är sämst.


   
SvaraCitera

Nabullione. Jag är kär. [cry]


   
SvaraCitera

Dhagor:

fredsavtalet efter första världskriget blev så fruktansvärt förnedrande för Tyskarna att Hitler tilläts bli en folkhjälte och ledare.

Snarare var det det Fransk-Tyska kriget 1870-1871 som var orsaken till att fransmännen hämnades så hårt i Versailles-fördraget.


   
SvaraCitera

Jakob_E:

Jag kan varmt rekommendera Herman Lindqvists bok om Napoleon. Denna finner ni bla här:
Napoleon

Den är väldigt intressant. [y]


   
SvaraCitera