Aviseringar
Rensa alla

Narcissism.


Ämnesstartare

Vad är fel med det egentligen?  


   
Citera

Hämmar ens vardag och relationer. Låter inget vidare att ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur hämmar det ens relationer?


   
SvaraCitera

I princip alla DSM-kriterierna för narcissism bygger på något som folk ofta uppfattar som väldigt krävande och jobbigt hos en person. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
I princip alla DSM-kriterierna för narcissism bygger på något som folk ofta uppfattar som väldigt krävande och jobbigt hos en person. 

Jaså? Enligt mina egna erfarenheter dras folk till såna. Speciellt dom av motsatta könet. Visst, alla kan inte gilla en, men det är dom som går misste om något isåfall.


   
SvaraCitera

Manwhore:

Jaså? Enligt mina egna erfarenheter dras folk till såna. Speciellt dom av motsatta könet. Visst, alla kan inte gilla en, men det är dom som går misste om något isåfall.

Kanske när det gäller vissa personer och narcissistiska drag, snarare än sjukdomen enligt DSM. Är bekant med åtminstone två diagnosticerade narcissister och det funkar inte så himla bra för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Kanske när det gäller vissa personer och narcissistiska drag, snarare än sjukdomen enligt DSM. Är bekant med åtminstone två diagnosticerade narcissister och det funkar inte så himla bra för dem.

Måste man ha sjukdomen för att vara narcissistisk?


   
SvaraCitera

Manwhore:

Måste man ha sjukdomen för att vara narcissistisk?

Utgick från att det var sjukdomen narcissism du menade.


   
SvaraCitera

Om du tänker mer som personlighetsdrag så är väl svaret snarare att man tenderar att vara ganska odräglig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Utgick från att det var sjukdomen narcissism du menade.

Menade det som en personlighet. Typ att man är "narcissitisk". Det kanske man inte kan vara? Arrogang kanske är rätt ord.


   
SvaraCitera

Hatar att bli citerad och se att inlägget har tagits bort innan man hinner läsa. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Om du tänker mer som personlighetsdrag så är väl svaret snarare att man tenderar att vara ganska odräglig.

Varför snackar folk om att man är "odräglig" men ändå verkar folk gilla såna. 


   
SvaraCitera

Manwhore:

Varför snackar folk om att man är "odräglig" men ändå verkar folk gilla såna. 

Folk gillar olika. Generalisera inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Folk gillar olika. Generalisera inte.

Generaliserar inte. En tillräcklig stor del av befolkningen för att det ska kunna anses vanligt förekommande, menade jag.


   
SvaraCitera

Manwhore:

Generaliserar inte. En tillräcklig stor del av befolkningen för att det ska kunna anses vanligt förekommande, menade jag.

Ok. 


   
SvaraCitera