Aviseringar
Rensa alla

Narcissistisk personlighetsstörning


Ämnesstartare

S3ON:

vänner & arbete

Vad är du utbildad till? Arbete går ju alltid att få om man kämpar tillräckligt! 🙂


   
SvaraCitera

Majkie2:

Vad är du utbildad till? Arbete går ju alltid att få om man kämpar tillräckligt! 🙂

Har ingen utbildning på papper so to speak, men funderar på att ta risken att fejka ett sånt, typ skanna in ngn annans slutbetyg, sudda ut dens namn i ps sen skriva ut mee mitt namn. Hur många arbetsgivare ringer upp referenser när vi snackar enkla arbeten liksom?? Dessutom ser jag mig som ganska allmänbildad, är lätt smartare än vissa andra med slutbetyg. Så arbetsgivaren i fråga lär ju inte misstänka nåt.

Det enda problemet är att jag ser yngre ut än vad jag är kanske, kan hända att det gör dem misstänksamma.. :'( 


   
SvaraCitera

Vad säger din behandlare om detta?

S3ON:

Har ingen utbildning på papper so to speak, men funderar på att ta risken att fejka ett sånt, typ skanna in ngn annans slutbetyg, sudda ut dens namn i ps sen skriva ut mee mitt namn. Hur många arbetsgivare ringer upp referenser när vi snackar enkla arbeten liksom?? Dessutom ser jag mig som ganska allmänbildad, är lätt smartare än vissa andra med slutbetyg. Så arbetsgivaren i fråga lär ju inte misstänka nåt.

Det enda problemet är att jag ser yngre ut än vad jag är kanske, kan hända att det gör dem misstänksamma.. :'( 

men naj det kommer inte funka. plugga ist.


   
SvaraCitera

isola:
Vad säger din behandlare om detta?
men naj det kommer inte funka. plugga ist.

Behandlare? Varför skulle jag påbörja massa utbildningar för att hoppa av efter några veckor om det funkade att plugga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har ingen utbildning på papper so to speak, men funderar på att ta risken att fejka ett sånt, typ skanna in ngn annans slutbetyg, sudda ut dens namn i ps sen skriva ut mee mitt namn. Hur många arbetsgivare ringer upp referenser när vi snackar enkla arbeten liksom?? Dessutom ser jag mig som ganska allmänbildad, är lätt smartare än vissa andra med slutbetyg. Så arbetsgivaren i fråga lär ju inte misstänka nåt.

Det enda problemet är att jag ser yngre ut än vad jag är kanske, kan hända att det gör dem misstänksamma.. :'( 

Tigg åt dig en bra utbildning av arbetsförmedlingen och kör hårt bara. Det vore dumt att försöka haka sig fram utan utbildning eller referenser och mer eller mindre hoppas på att det löser sig. För det gör det oftast inte. Sen får man vara hur allmänbildad man vill, ingen kommer bry sig i det i alla fall.


   
SvaraCitera

S3ON:

Behandlare? Varför skulle jag påbörja massa utbildningar för att hoppa av efter några veckor om det funkade att plugga?

Behandlingsfrågan var åt TS.
Hur ska du då klara av att jobba om du tröttnar efter så pass kort tid på grejer?


   
SvaraCitera

isola: Hur ska du då klara av att jobba om du tröttnar efter så pass kort tid på grejer?

drivkraft --> pengar


   
SvaraCitera

^ Hahahah. Önskar också att jag trodde att livet vore så enkelt.


   
SvaraCitera

S3ON:

drivkraft --> pengar

För att få några pengar måste du ju först ha en utbildning för att kunna få ett jobb så det är väl en del av drivkraften?


   
SvaraCitera

isola:

För att få några pengar måste du ju först ha en utbildning för att kunna få ett jobb så det är väl en del av drivkraften?

nej & nej


   
SvaraCitera

S3ON:

nej & nej

vad är det för jobb du har tänkt dig?


   
SvaraCitera

isola:

vad är det för jobb du har tänkt dig?

Ngt enkelt, typ butiksbiträde lr ngt so ba kräver gymnasial utbildning. Får säkert nåt napp om jag söker hela sverige liksom. Men vill nog helst flytta till norrland, typ ume lr ngn liten fjällby i nordväst


   
SvaraCitera

Jag känner inte speciellt mycket. Jag bryr mig inte speciellt mycket, jag vill inte speciellt mycket. Det har hänt ett fåtal gånger att personer anmärkt på att jag inte visar speciellt mycket känslor med ansiktet. Vidare så har jag en väldigt svag känsla för vem jag är, jag vet inte riktigt.

För i ärlighetens namn kan jag inte säga om jag har en empatisk förmåga eller inte. Jag brukar egentligen inte bry mig nämnvärt om någon mår dåligt eller så innerst inne, men det är ingenting erkänner eller visar. Kan inte säga att jag känner en annan persons känslor och lider med dem, eller blir glad för att de är glad, oavsett vem det är.  Jag förstår dock naturligtvis hur andra mår och är väldigt bra på att utläsa sinnesstämningar utifrån ansiktsuttryck och sätt att uttrycka sig, och sen anpassar jag mig utifrån det.

Den apati du beskriver verkar i högre grad vara ett symptom och bieffekt på depressionen. När man är tillräckligt deprimerad bryr man sig inte. Man orkar inte bry sig, man ser många gånger inget värde i det - varken vad gäller människor i allmänhet eller ens nära familj. Man känner sig ensam, utan tillhörighet, mening och känner ofta att det mesta runt om en är dåligt och dysfunktionellt. Att man inte känner med andra eller har något medlidande när man är deprimerad är väldigt vanligt. Det är ett symptom på sjukdomen; man tappar intresse för omvärlden och allt som en gång var viktigt för en i den. Har man mått så konstant en längre tid, känns det till slut som att man har blivit sådan som person, även om det inte egentligen är så. Jag rekommenderar dig att tala om vad du skrivit här för din behandlare hos psykiatrin, så att de kan ställa en så rätt diagnos som möjligt.


   
SvaraCitera

s3on flyttar hemmmm

til rötterna


   
SvaraCitera

Hahaha sry ts för jag tar öäver din tråd med mina prob 🙁 


   
SvaraCitera