Aviseringar
Rensa alla

natal och ps3move


Alltså om någon köper Kinect så är de sämst på tevespel.


   
SvaraCitera

Mawns:

Alltså om någon köper Kinect så är de sämst på tevespel.

Vad tycker du om Wii isf? Hu rmånga miljoner har inte köpt den skitburken?


   
SvaraCitera

kiingen:

Vad tycker du om Wii isf? Hu rmånga miljoner har inte köpt den skitburken?

Wii har tre-fyra bra spel. Natal kommer att ha noll.


   
SvaraCitera

Mawns:

Wii har tre-fyra bra spel. Natal kommer att ha noll.

Nej vilka bra spel har wii? inga! kinnect heter det, 🙂 kommer ha forza 3 iaf.


   
SvaraCitera

kiingen:

Nej vilka bra spel har wii? inga! kinnect heter det, 🙂 kommer ha forza 3 iaf.

Slår vad om att forza 3 skulle vara bättre om man använde en ratt och pedal.

Wii har Mario Galaxy 1+2, No More Heroes, New Super Mario Bros Wii, Mad World, Super Smash och Monster Hunter Tri. Kinect är väldigt slöddigt och är inte alls lika precist som det ser ut. Kolla bara på youtube så ser du att bland annat star wars-videon är förinspelad.

Kinect kommer kanske ha ett eller två bra spel, men egentligen så är den bara till för att sno lite cash från samma personer som spelar wii sports.


   
SvaraCitera

Mawns:

Wii har Mario Galaxy 1+2, No More Heroes, New Super Mario Bros Wii, Mad World, Super Smash och Monster Hunter Tri

Okej ska jag ta en lista på alla bra spel till Xbox 360? Vi kan säga att enligt Gamereactor.se(skandinaviens största spelsajt) har 59 Xbox 360-spel fått 9/10 eller 10/10 medan endast 11 Wii-spel har fått det. Bara ett bevis på att Xbox 360 har MYCKET bättre spel än Wii.


   
SvaraCitera

kiingen:

har MYCKET bättre spel än Wii.

Å andra sidan ingår du förmodligen inte i målgruppen för konsollen. Det är liksom varken du eller gamereactor.se som bestämmer om konsollen är bra eller inte, det är försäljarsiffrorna du bör titta på.
Gissar att det dessutom inte hänger sådär överdrivet många casual och family-gamers på gamereactor (men kan ju ej vara helt säker då jag själv inte hänger där).
Just sayin.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Det är liksom varken du eller gamereactor.se som bestämmer om konsollen är bra eller inte, det är försäljarsiffrorna du bör titta på.

Jo det är sant men nu pratar jag om spelen till konsollen inte hur bra själva konsollen är(även om Xbox 360s prestanda är bättre också)


   
SvaraCitera

kiingen:

spelen till konsollen

Visst, men spelutbudet har i stort samma målgrupp som konsollen.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Visst, men spelutbudet har i stort samma målgrupp som konsollen.

yeah i guess...


   
SvaraCitera

kiingen:

Okej ska jag ta en lista på alla bra spel till Xbox 360?

Och vad har det med saken att göra?...


   
SvaraCitera

Mawns:

Och vad har det med saken att göra?...

whaaaaaat??


   
SvaraCitera

Inte speciellt intressant. De bästa spelen kommer ändå att spelas med kontroll. Visst det kan vara en rolig upplevelse att styra med kroppen men jag tror jag skulle tröttna på det väldigt. Föredrar att sjunka in i soffan o spela snarare än att stå upp och vifta med armarna som en efterbliven.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

De bästa spelen

Antar att du syftar på konflikttunga spel med mycket skjuta och/eller slåss.

Hoppas att de faktiskt uttnyttjar tekniken så att vi får lite mer innovativa grejer där man gör annat med Natal/Kinect än att lösa pussel med händerna. Skulle gärna se något Natalprojekt som experimenterade med interaktivt historieberättande och sådant.
Avancerad och interaktiv AI har ju alltid varit populärt, även om Milo just nu verkar vara mer av en extravagant tamagochi än något annat..


   
SvaraCitera

Miceparade:

Antar att du syftar på konflikttunga spel med mycket skjuta och/eller slåss.

Ja. Syftar väl på sådant som jag föredrar antar jag. Natal kommer väl mest vara en mycket mer sostifikerad version av Eyetoy till PS2. Spelen kommer nog inte skilja sig så mycket. Med andra ord: familjeunderhållning. Gulliga spel där hela familjen kan hoppa upp och ner framför teven. Tror knappast de gör t.ex. ett Gears of War spel som implementerar Natal-tekniken. I så fall skulle det vara till någon mycket liten del av spelet.
Även om de gjorde ett spel i stil med Halo eller GoW som helt och hållet använde sig av Natal tekniken så är jag rätt säker på att jag ganska snabbt skulle tröttna. Visst det hade kunnat vara häftigt en kortare stund men att spela spel efter spel på xbox live där man står framför teven o viftar... nej tack.


   
SvaraCitera