Aviseringar
Rensa alla

Nationaldagen 2016


Ämnesstartare

S3ON:

alla plundringar och våldtäkter o sånt i vikingarnas namn, fy fan.  

Det är ju ett väl ensidigt sätt att läsa historien också det även om jag förstår din poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, för att det inte är något att fira att jag befinner mig i sverige. 🙁 
ingen firar heller i sverige och som konsekvens deltar jag inte i något firande. midsommar är som sveriges nationaldagsfirande och då äter man ju typiskt svensk mat och firar en gammal typiskt svensk tradition, som att supa ute på en klippa.


   
SvaraCitera

Hade tänkt fira med en festlig avatar, men UM verkar bugga igen. What a surprise.


   
SvaraCitera

S3ON:

alla plundringar och våldtäkter o sånt i vikingarnas namn, fy fan.  

Låt mig punktera ut att Sverige inte var något land då. Och vikingarna gjorde ingenting i Sveriges namn. De var individer som gjorde sånt man gjorde på den tiden. (Jag säger INTE att det dom gjorde var bra eller acceptabelt)

Och jag menade att jag var stolt över sveriges historia i och med att det är det som fick oss vart vi är nu, och de många bra val som våra förfäder, samt oss som en nation, gjorde. Om man ska vara stolt över någonting så är man ju inte stolt över de dåliga sakerna.

Tänk på det såhär, man säger ju inte till sin son att man är stolt över honom p.g.a alla dåliga sakerna han har gjort. sry att dehär blev så långt :*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hildingdoe:

Låt mig punktera ut att Sverige inte var något land då. Och vikingarna gjorde ingenting i Sveriges namn. De var individer som gjorde sånt man gjorde på den tiden. (Jag säger INTE att det dom gjorde var bra eller acceptabelt)

Och jag menade att jag var stolt över sveriges historia i och med att det är det som fick oss vart vi är nu, och de många bra val som våra förfäder, samt oss som en nation, gjorde. Om man ska vara stolt över någonting så är man ju inte stolt över de dåliga sakerna.

Tänk på det såhär, man säger ju inte till sin son att man är stolt över honom p.g.a alla dåliga sakerna han har gjort. sry att dehär blev så långt :*

jag är stolt över alla bra människor på jorden

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hildingdoe:
Vad är det för fel i att vara stolt över sitt land? Jag älskar våran kultur, vårat språk, våra traditioner, vårat arv, våran historia, allting som gör Sverige till Sverige. Det är väl någonting att fira, eller hur?

oj juste man får inte säga så i dehär landet om man inte vill bli kallad racist nvm nvm

#sd #bevarasverigedanskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.

Hur firar man ens en nationaldag? Förutom att skjuta lite fyrverkerier alltså, fast det gör väl bara amerikanarna?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej firar nästan ingenting av mig själv.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Nej.

Hur firar man ens en nationaldag? Förutom att skjuta lite fyrverkerier alltså, fast det gör väl bara amerikanarna?

Hjärta

man äter sverigekaka och lyssnar på ultima thule 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

#sd #bevarasverigedanskt

Själv är man Folkpartist ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hildingdoe:

Själv är man Folkpartist ja.

Kul med en fascist på forumet. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket glad


   
SvaraCitera
Draug

Man kanske skulle plocka fram de där magiska svamparna som har legat bortglömda och förtära dem i all ära till nationaldagen. Lr så ger man sig på vodkan som har stått halvöppen på tok för länge.


   
SvaraCitera
reben

aldrig i livet


   
SvaraCitera
penja

Schysst med en ledig dag, men inte så mycket mer än så. 


   
SvaraCitera