Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov Eng A


Ämnesstartare

Tja!

Jag har gjort en gammal nationella provet som finns till förfogande på nätet. Music är ju temat då.

Jag vill verkligen öva inför NpEngA som äger rum den 24 april för oss ettor. Så jag har suttit, i 80 min som är tidsbegränsningen, och skrivit detta ( utan ordbok eller dyl.)

Någon som skulle kunna betygsätta den? Det är jättesvårt, jag vet. Men kan ni åtminestone försöka och gärna säga varför den förtjänade det betyget? På nätet ( skolverket) finns det någon bedömningsmall som underlättar bedömningen om någon skulle vara intresserad. Tack på förhand! [smile]

Här är den:

The power of music

Who has not ever dreamed about to be like ones idol? Most of the people, especially teenagers and children in young ages, follow their idols footsteps which form their personalities. But is that good or bad? If I say that it is bad to follow one idol’s footsteps, how dare I say that it is bad? The big question is; can music affect ones personal life in a good way?

In our society we can obviously see that people dress in different ways, everything from dark clothes to intensive coloured clothes. What kinds of clothes we wear depends on what kind of personality we have.

For a very long time ago I used to listen at rock music, which means that I also used to wear very dark clothes. But when I grew up, I suddenly changed music style automatically. The strange thing was that I was not aware of it, it just happened. Today I have very different clothes, more colourful and happier clothes.

Nowadays I listen to varied music; I have a favourite music singer though. Her name is X and she is a singer who affect people deep into the heart. She is very different from the others singers. The messages of her lyrics have powerful meanings which can change your life totally; you see everything on the bright side after you have listened to Xs’ songs. That is something that I can bet my life on, you will have another perspective on the life

What I want to say to you as a reader is that there are no artists who have bad influence on people. That is something that you imagined, but sometimes you have to feel with the heart and not just think with the brain. Every music style is adapted after ones personality. People! Let us follow and fulfil our dreams.


   
Citera
Ämnesetiketter

fan vad prettoskabb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har uppkörning på nationella i eng b[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

fan vad prettoskabb.

Var snäll och inte skriv här om du inte har något vettigt att skriva. Jag hoppas att jag inte behöver anmäla detta inlägg.

jaag_91_:

Jag har uppkörning på nationella i eng b

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

[sad]

[cry]


   
SvaraCitera

orkar inte läsa.

men jag önskar dig lycka till.

turhjärtan >>>>[love][love][love][love]
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

orkar inte läsa.

men jag önskar dig lycka till.

turhjärtan >>>>

Vad snällt av dig. Tack så mycket. [smile]

jaag_91_:

[cry]

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

[no-no]

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

[cute]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Dream:

Vad snällt av dig. Tack så mycket.

Varsågod. Vilken kurs eller så är det du har NP i? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Vilken kurs eller så är det du har NP i? 🙂

Det är Eng A. [smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Det är Eng A.

Okej, som sagt. Lycka till, hoppas det går bra! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Okej, som sagt. Lycka till, hoppas det går bra!

Det hoppas jag med. Hoppas verkligen att jag presterar ett MVG. Jag försöker skriva så mycket på engelska jag kan de här sista veckorna.


   
SvaraCitera

Dream:

Det hoppas jag med. Hoppas verkligen att jag presterar ett MVG. Jag försöker skriva så mycket på engelska jag kan de här sista veckorna.

Ja det är bra! Men har du MVG nu så kommer du säkert få det på provet 🙂 Lycka till [smile]


   
SvaraCitera