Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov i NO, SO, Engelska, Franska/Spanska/Tyska och Matte


Ämnesstartare

Hej, det är nio veckor kvar tills skolavslutningen och jag går i nian, så jag kommer aldrig mer gå i skolan utan i gymnasiet. Under de här nio veckorna kommer vi att ha 5 st nationella prov och andra läxförhör som jag tror kommer att vara skitjobbigt för många i min klass. Det som jag undrar är hur ni som går i nian ska plugga inför de nationella proven, skriv också gärna era tankar om de här veckorna och skriv era tankar om skolan och sånt! 


   
Citera

Denna vecka har jag haft 2 prov och en läxförhör
Vecka 15 : Np Fysik, och förmodligen några läxförhör
Vecka 16 :   2 st Np, Historia, inlämning i musik och f.d.l några läxförhör
Vecka 17 :  2 st Np, Engelska, inlämning i idrott och f.dl några läxförhör 
Vecka 19 : 2 st Np, matte och f.dl några läxförhör
SEN är det slut med nationella prov.
Jag har fotbollsträningar 4 kvällar om veckan, de är rätt sena dessutom, håller på till typ 10 på kvällen. Dessutom match på helgerna nu. 
Jag är ganska lugn, eftersom jag planerar in mina uppgifter och tänker alltid vad som är viktigast. Jag repeterar olika grejer innan jag åker på träningar och matcher, så jag slipper sitta sent på kvällarna och plugga. 
Just nu försöker jag titta tillbaks på vad jag har gjort under högstadiet tiden. Jag har sparat gamla anteckningar från 7an och 8an och läser de. Jag tänker på vilka saker jag redan kan och vilka jag behöver veta mer om. Om jag redan vet att jag kan något så träna jag på det jag inte kan och så kommer jag nog sammanfatta de innan det är dags för prov!
Sedan så tänker jag att det är viktigt att jag får tillräcklig med sömn och äter ordentligt så jag orkar med heeeelaaaa jävlaaa nian!!!! ;))))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meatballspotatoes:
Denna vecka har jag haft 2 prov och en läxförhör
Vecka 15 : Np Fysik, och förmodligen några läxförhör
Vecka 16 :   2 st Np, Historia, inlämning i musik och f.d.l några läxförhör
Vecka 17 :  2 st Np, Engelska, inlämning i idrott och f.dl några läxförhör 
Vecka 19 : 2 st Np, matte och f.dl några läxförhör
SEN är det slut med nationella prov.
Jag har fotbollsträningar 4 kvällar om veckan, de är rätt sena dessutom, håller på till typ 10 på kvällen. Dessutom match på helgerna nu. 
Jag är ganska lugn, eftersom jag planerar in mina uppgifter och tänker alltid vad som är viktigast. Jag repeterar olika grejer innan jag åker på träningar och matcher, så jag slipper sitta sent på kvällarna och plugga. 
Just nu försöker jag titta tillbaks på vad jag har gjort under högstadiet tiden. Jag har sparat gamla anteckningar från 7an och 8an och läser de. Jag tänker på vilka saker jag redan kan och vilka jag behöver veta mer om. Om jag redan vet att jag kan något så träna jag på det jag inte kan och så kommer jag nog sammanfatta de innan det är dags för prov!
Sedan så tänker jag att det är viktigt att jag får tillräcklig med sömn och äter ordentligt så jag orkar med heeeelaaaa jävlaaa nian!!!! ;))))))

Haha, bra jobbat så ska det se ut


   
SvaraCitera

NP är inte svårare än något annat prov, jag tycker själv att det var lättare än proven som våra lärare gjorde, våra lärare gjorde dock fett skumma prov. Har du följt med på lektionerna så kommer det gå bra, och är du nöjd med de betyg du verkar ligga på för tillfället så kommer du inte behöva plugga (var iaf så jag upplevde det när jag gick i nian)


   
SvaraCitera

Kommer fokusera att plugga på matten och NO:n resten får gå som det går. Orkar helt enkelt inte lägga tid på till exempel Engelskan som jag kan flytande, eller Religionskunskapen som jag också har hyfsad koll på. Spanskan får gå som det går. Vill inte lägga tid på något som jag har A i och tycker är dötrist.


   
SvaraCitera

har ni np i mod??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej inte i mod


   
SvaraCitera

ajo moderna språk? spanska/tyska/franska/younameit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räkgylfar:
ajo moderna språk? spanska/tyska/franska/younameit

Aa vi har 4 st nationella prov i franska


   
SvaraCitera

Jag pluggade inte alls, gick bra ändå och insåg att grundskolebetyg är värdelösa om man inte ska söka till något speciellt gymnasium i typ Stockholm


   
SvaraCitera

Jag är så jävla glad att jag hann byta till sven i januari så jag slipper moderna språk i nationella


   
SvaraCitera