Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov svenska, läsförståelse. 2011 Lätt? o.o


Ämnesstartare

Tjena

Gjorde nationella provet i svenska-läsförståelse för några veckor sedan och jag tyckte det var väldigt enkelt. Jag fick MVG på det men mitt betyg i svenska är G. Det konstiga är att de som hade betyget MVG fick VG osv..Så jag undrar vilket betyg fick ni och tyckte ni det var lätt också? [wink]


   
Citera

Svaren står ju i texten.

På högstadiet var de nationella proven lätta. Det är på gymnasiet som man måste börja plugga.


   
SvaraCitera

Svaren står ju i texten.

På högstadiet var de nationella proven lätta. Det är på gymnasiet som man måste börja plugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Svaren står ju i texten.

Sa bara att det var lätt. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läsförståelsen var ett skämt. Hade förväntat mig mycket svårare. [chocked] Fick MVG..har iofs MVG i svenska normalt sett.


   
SvaraCitera

hur är detta en nyhet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fan får man MVG i läsförståelse om man inte listar ut att en tråd om det knappast hör hemma i "övriga aktuella nyheter och händelser"?


   
SvaraCitera

acadi:

På högstadiet var de nationella proven lätta. Det är på gymnasiet som man måste börja plugga.

Gick det ens att plugga till nationella?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur fan får man MVG i läsförståelse om man inte listar ut att en tråd om det knappast hör hemma i "övriga aktuella nyheter och händelser"?

Tja...Är inte de nationella proven en "övrig aktuell nyhet" det är också en händelse.
Dessutom orkade jag inte hitta rätt tråd, så jag tycker att du borde fortsätta vara tyst. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

Tja...Är inte de nationella proven en "övrig aktuell nyhet" det är också en händelse.

Nej, nationella prov händer flera gånger om året, varje år. Det är ungefär lika mycket en nyhet eller en aktuell händelse som att det snöar på vintern.

JiNK:

Dessutom orkade jag inte hitta rätt tråd, så jag tycker att du borde fortsätta vara tyst.

Mitt intresse av att följa uppmaningar från någon som postar trådar i fel forum för att de inte orkar lägga en halv minut på att hitta rätt forum är rätt begränsat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Mitt intresse av att följa uppmaningar från någon som postar trådar i fel forum för att de inte orkar lägga en halv minut på att hitta rätt forum är rätt begränsat.

Varför orkar du ens bry dig om att jag lägger i fel tråd?
Skaffa dig ett liv eller håll käften[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

Varför orkar du ens bry dig om att jag lägger i fel tråd?

För att jag blir tvungen att flytta på den.

JiNK:

Skaffa dig ett liv eller håll käften

Möttes du av framgång förra gången du bad mig vara tyst? Tror du det kommer gå annorlunda den här gången?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Möttes du av framgång förra gången du bad mig vara tyst? Tror du det kommer gå annorlunda den här gången?

Lycka till i livet[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

Lycka till i livet

Tack. [rolleyes]


   
SvaraCitera