Aviseringar
Rensa alla

Nationella provet


Ämnesstartare

Klass: 9 
Vi har fått reda på resultaten i de olika nationella proven. För mig har det gått bra men det finns ett ämne där mitt betyg i nationella provet inte är så nära mitt betyg. Jag har nämligen fått två betyg mindre i provbetyget än mitt betyg och det känns väldigt tufft att jag gjorfe lite dåligt på NP. Jag frågade min mattelärare om det kommer att påverka mig och han sa att vi kommer se vad som händer. Han sa ju så därför att: jag har gjort andra prov och uppgifter där jag har presterat väldigt bra, så nationella provet där jag har presterat sämre kommer han typ att titta på, men det som jag har presterat dåligt på i NP har jag säkerligen presterat bättre på under andra tillfällen, så jag hopas att jag kan behålla mitt betyg för jag presterar verkligen mycket. 


   
Citera
Ämnesstartare

Kan ni berätta om det har hänt er? Berätta litte om de nationella prov ni har gjort! 


   
SvaraCitera
evene

Spela roll Glad Nationella proven kan ju inte sänka betygen, enbart höja


   
SvaraCitera
Cobrak

evene:
Spela roll Glad Nationella proven kan ju inte sänka betygen, enbart höja

mjorå, np kan sänka en 


   
SvaraCitera
evene

Cobrak:

mjorå, np kan sänka en 

Njae, np är till för att staten ska kunna se hur eleverna ligger till. Och kan därför inte sänka betygen. Och lärarna på mitt gymnasium menar att np inte kan sänka en 


   
SvaraCitera

lärarna vet ju knappt heller 


   
SvaraCitera
evene

Okej googlade nyss, np kan sänka ens betyg. Var en artikel från nyheter 24 men still haha. Men varför säger mina lärare att de inte kan sänka betyget? Säger de bara så för att man inte ska bli stressad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:
Okej googlade nyss, np kan sänka ens betyg. Var en artikel från nyheter 24 men still haha. Men varför säger mina lärare att de inte kan sänka betyget? Säger de bara så för att man inte ska bli stressad?

Ja vår lärare sa att det inte kan påverka oss men det kan tydligen 


   
SvaraCitera
evene

Skolsatsaren:

Ja vår lärare sa att det inte kan påverka oss men det kan tydligen 

Men va varför säger de så haha? De ljuger ju


   
SvaraCitera
JamezK

evene:

Men va varför säger de så haha? De ljuger ju

För att skrämma barnen såklart. Om man har klarat alla moment i kursen annars och ligger bra till (godkänd). Kan man inte sänka sig. Det är bara ett sticktest på att man har fått in alla kunskaper man förväntas att ha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JamezK :

För att skrämma barnen såklart. Om man har klarat alla moment i kursen annars och ligger bra till (godkänd). Kan man inte sänka sig. Det är bara ett sticktest på att man har fått in alla kunskaper man förväntas att ha..

*För att inte skrämma barnen


   
SvaraCitera
Haien

Gick väl ungefär som jag trodde.


   
SvaraCitera