Aviseringar
Rensa alla

Nått fel?


Ämnesstartare

Jag löptränar varje dag, men efter ungefär 17 minuter i 15 km/h så får jag så förbannat ont på blindtarmssidan. Ja måste typ trycka stenhårt med handen om ja ska kunna fortsätta. Det värker stenhårt och det går nästan inte att fortsätta. Det har hållit på nu sedan 8 dagar, vad kan det vara?
Inga oseriösa kommentarer tack. 


   
Citera
Ämnesstartare

Håll?

Värm upp mer och mjukare i så fall.


   
SvaraCitera
Kudhos

Varje dag tar sjukt mycket ur kroppen. Jag löptränade varje dag under Juli månad med 5 km som distans. Det var väldigt ansträngande och gav mycket värk. Nu kör jag 4-6 gånger i veckan på gym med kosttillskott och en vilodag.

Hur långt springer du? Äter du innan du tränar? Värmer du upp? Går smärtan över när du slutat eller har du sen ont resten av dagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:
Håll?

Värm upp mer och mjukare i så fall.

Nej det är inte håll, det gör 10 gånger ondare och jag har värmt upp i 10 min innan. 

Kudhos:
Varje dag tar sjukt mycket ur kroppen. Jag löptränade varje dag under Juli månad med 5 km som distans. Det var väldigt ansträngande och gav mycket värk. Nu kör jag 4-6 gånger i veckan på gym med kosttillskott och en vilodag.

Hur långt springer du? Äter du innan du tränar? Värmer du upp? Går smärtan över när du slutat eller har du sen ont resten av dagen?

Värmer upp innan, springer i 25 min i 14-15 km/h och efteråt så känns det som jag ska spy och ja blir yr. Sen efter 5 min så går det över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikiboy : Inga oseriösa kommentarer tac

Hjärta vad sött

om du är orolig kan du ringa vårdguiden och fråga, eller boka en läkartid


   
SvaraCitera
Kudhos

Wikiboy :
Värmer upp innan, springer i 25 min i 14-15 km/h och efteråt så känns det som jag ska spy och ja blir yr. Sen efter 5 min så går det över. 

Det låter inget vidare det där. Jag skulle ta kontakt med någon läkare för det kan vara något som blir irriterat i tarmen av all rörelse. Tanken är ju aldrig att man ska spy eller bli yr. Visst kan det hända om man pushar sig men det ska inte ske varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det låter inget vidare det där. Jag skulle ta kontakt med någon läkare för det kan vara något som blir irriterat i tarmen av all rörelse. Tanken är ju aldrig att man ska spy eller bli yr. Visst kan det hända om man pushar sig men det ska inte ske varje gång.

Okej ska göra det! Det har aldrig hänt förr lixom. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Wikiboy :

Okej ska göra det! Det har aldrig hänt förr lixom. 

Förhoppningsvis är det inget större. Kan handla om något så litet som att du har fel teknik för din kropp. Hade det i början och då får jag otroligt ont i ryggen efter 2-3 rundor. Sen tränade jag korta avstånd med teknik och köpte nya skor som var bättre. 🙂 Hoppas på det bästa!


   
SvaraCitera