Aviseringar
Rensa alla

Nått förslag på nått spel ??


Ämnesstartare

Vilket spel borde jag köpa... jag och vissa i min familj brukar sitta å lana å Command & Conquer Generals det är ganska gammalt och vi börgar bli less på det.. finns det några alternativ på nya liknande spel hälst inget framtids shofs eller alien liknande 😀 blir överlycklig för alla seriös asvar 😀


   
Citera
Ämnesetiketter

garyforce:

Command & Conquer Generals

Alla spel jag räknar upp nedan är Real Time Strategy men finns vissa skillnader.

1. Command & Conquer: Red Alert 3
Det senaste spelet i Command & Conquer serien så det borde vara mycket lika Generals.

2. Age of Empires III
Age of Empires III är ungefär som Command & Conquer spelen men utspelar sig på kolonialtiden.

3. Company of Heroes
Company of Heroes har att bjuda på realistiska, levande slagfält som verkligen ger känslan av andra världskriget. Ungefär som att göra ett strategispel av Call of Duty eller krigsfilm som Saving Private Ryan.

3. World in Conflict
I World in Conflict bygger man inte byggnader men arme skickas istället in till slagfältet på olika sätt. Detta innebär kanske att spelet har mer fokus på taktik med arme. Till skillnad från Generals kan man i World in Conflict rotera kameran 360 grader!

4. Medieval II: Total War2
Strategispel som har drag av både Real Time Strategy och turbaserad strategi. Slagfälten har gigantiska armeer på upp till 10000 soldater samtidigt på slagfältet (vilket inte alls är vanligt i de spel jag nämnt ovan)! Man bygger städer, sköter ekonomi, handel, politik, diplomati, flyttar armeer på kartor och liknande men detta görs inte på slagfält utan i turer (alltså att tiden står stilla under sin tur). Sedan då man gjort det man vill göra under sin tur så klickar men på en slags "End turn" knapp och så får datorn göra sina drag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rise of Nations
Age of Mythology


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MS röj


   
SvaraCitera

Starcraft... Gammalt men fortfarande bäst.
Starcraft 2 är på g.
Eller warcraft 3.


   
SvaraCitera

WORLD IN CONFLICT [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

garyforce:

seriös asvar

STARCRAFT!!!! [love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar marcus1987 köpte Company of heroes oppising front


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera