Aviseringar
Rensa alla

Natten/nattmänniskor


Ämnesstartare

Någon mer än jag som är en nattmänniska? Har märkt att på dagen så är jag stressad och trött som fan å mår allmänt sämre å har tråkigt. Men nu när det börjar bli natt och är mörkt, haha! Allting ser bokstavligen mycket finare ut! Kan stå och titta på olika färger och förundras över hur vackert det är. Som om man har tagit LSD eller något (men är helt nykter) Blir piggare och tänker klarare. Om det är såhär för dagmänniskor fast på dagen så är ni riktiga jävla lyllosar.

Dagen vs natten så vinner natten enligt mig. Det som är så synd är att vårat samhälle inte är uppbyggt för att vara vaket på natten och inte heller våra kroppar. Nattmänniskor lever tydligen mycket kortare än dagmänniskor (om man då är uppe på nätterna och sover på dagarna) Sen är det nog inte hälsosamt öht heller [sad]
Om människan var gjorda för nattetid och att hela samhället var vaket då, jäklar vad najjs. Tänk att gå till skolan på kvällen, wohooo!

Fast samtidigt, det som nog gör natten rätt skön är att det inte är så mycket folk vaket dock.. så tyst och lugnt, ända jag hör nu är syrsor utanför fönstret. Annars hör man bilar som åker och tutar samt fjortisar som fnittrar. Fast irriterande tonåringar är ju vakna på nattetid också där dom går runt med deras parningsrop.

Nattmänniskor

Ni som är nattmänniskor, hur i hela friden klarar ni av att leva på dagtid? Visst, man klarar sig, men jag är så otroligt trött och seg på dagen. Att studera och sådant blir mycket svårare.
Hur gör ni för att klara att leva efter ett dagtid samhälle? Eller gör ni inte det? Ska ni skaffa nattjobb? Tycker ni att natten är finare som jag? När ni vaknar på morgonen för att t.e.x gå till skolan/jobbet, är ni skit trötta? Tar det lång tid att vakna? Kan ni knappt gå upp? 15 alarm som startar vid olika tider för att ens komma upp? Har ni/du nå tips för oss nattmänniskor? Skriv gärna era tankar om natten och dagen, typ jämför dom med varandra å så

Dagmänniskor

Vad tycker ni dagmänniskor om natten och nattmänniskor? Att natten suger/är tråkig och att vi nattmänniskor är dumma i bollen? Tycker ni att dagen är finare än natten? haha. Vaknar ni på morgonen och är skit pigga? Skriv gärna era tankar om natten och dagen, typ jämför dom med varandra å så


   
Citera

hatar natt


   
SvaraCitera

Gillar inte människor.


   
SvaraCitera

gillar att du gör tråden på dagen[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag är en renodlad nattmänniska. Har alltid funnit natt mer tilltalande än dag. Världen är vackrare, särskilt kontrasten mellan mörker och ljus, en gatlykta kan skapa en förunderlig skönhet som inte finns där på dagen, omgivande mörker med en liten bit av ljus, grönska gör sig särskilt bra under sådana förhållanden.
Och så finns det färre människor vakna att irritera sig över, vilket oftast är bra.

Dold text: Obs: föreställ er ovanstående text som högst poetisk om det inte framstår så, pga fylla


   
SvaraCitera

Är nattmänniska, har alltid varit. Gillar natten för då finns inga krav och jag kan bara vara. Allting är tyst och behagligt och bra. Och mörkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

hatar natt

Skulle du kunna förklara varför du gör det? [smile]

Black eyed dog:

Gillar inte människor.

Hahaha antar att du menar att du gillar natten eftersom det då är färre människor, eller så är du bara random [bigcheers]

hemlig:

gillar att du gör tråden på dagen

Det är ju inte dag kl 11 [crazy]

Viljans Triumf:

Jag är en renodlad nattmänniska

Håller med håller med. Antar att du brukar ta kvällspromenader eller liknande? Är du dock försiktig när du är ute på kvällen? Kollar bakom ryggen och sånt? Själv brukar jag ta kvällspromenader, i skogen [smile] Gömmer alltid en relativt stor pinne bakom ett träd som jag håller i handen samtidigt som jag har en ficklampa som jag använder då och då. (Man vet aldrig om det finns någon jävel som ska försöka sig på något i skogen 😛 ) Pröva gå i skogen på kvällen/natten om du inte redan gjort det, så jäkla skönt [smile]


   
SvaraCitera

senap123:

Det är ju inte dag kl 11

inte natt heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt klart nattmänniska. Kan helt enkelt inte somna i tid hur tidigt jag går upp. Eller ja man kanske ska kalla det sömnproblem men av någon jävla anledning har jag klarat mig med minimalt med sömn i flera år utan att det går åt helvete. Konstigt med tanke på att man somnar runt 4 och går upp 6-7 på morgonen men kan fortfarande inte sova förens 3-4 natten efter iallafall.


   
SvaraCitera

senap123:

Antar att du brukar ta kvällspromenader eller liknande?

Japp, älskar det

senap123:

Är du dock försiktig när du är ute på kvällen?

nej inte direkt, bor i en liten, relativt obefolkad by så finns inget att vara rädd för, går mest runt med musik i lurar och förundras över världens estetiska skönhet

senap123:

Pröva gå i skogen på kvällen/natten om du inte redan gjort det, så jäkla skönt [smile]

Ja, sannerligen [smile]


   
SvaraCitera

senap123:

Hahaha antar att du menar att du gillar natten eftersom det då är färre människor, eller så är du bara random [bigcheers]

Du antar rätt. Hade varit betydligt trevligare om allt varit tvärtom, men vad kan man göra lixom [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

inte natt heller

Nästan i alla fall 😛

Charley Day:

men kan fortfarande inte sova förens 3-4 natten efter iallafall.

Wtf. Och du är inte helt slutkörd på dagarna? Låter dock riktigt härligt om det är så, bara behöva några timmars sömn per natt [surprised]

Själv har jag försökt att ställa om mig från att vakna senast klockan halv 1 på dagen och somna vid 2 på natten till att vakna klockan 10 på morgonen och somna tidigare än 2. Haha fast försöka att ens lägga mig innan 2 har jag inte prövat, på kvällen vill man ju inte sova alls [ops] Kan inte säga att det har gått särskilt bra -.- Man lägger mobilen i byron bakom massa skit så att när alarmet går på morgonen måste man gå upp ur sängen, öppna byrolådan och rota bland sakerna för att få fram mobilen. Slutar med att jag stänger av alarmet och lägger mig i sängen för att "bara vila" eller helt enkelt skiter i att gå upp. Sådär har det dock varit skit länge, även för skolan haha. Så nu är man svart under ögonen av trötthet från att försöka vakna tidigare då skolan börjar snart -.-. Delayed sleep phase syndrome tror jag att jag har, och många andra nattmänniskor. Vissa säger att man kan bota det genom att gå upp tidigt på morgonen och sedan direkt ut i dagsljuset och göra det där några dagar/veckor sen ska man tydligen bli "dagmänniska" Dock inte prövat själv, förutom typ 2-3 dagar och upp kl 12 snarare haha sen orkade jag inte.

Blev lite lång text [crazy]

Viljans Triumf:

Japp, älskar det

Haha håller med, det är för jäkla underbart. Måste fråga dig då jag nyligen har förstått att jag faktiskt är nattmänniska och älskar natten; längtar du till vintern? Eftersom på vintern så är det ju mörkt mycket oftare. Även om det är mörkt när det inte är natt, känns det ändå som natt så du trivs även om kl är 4 på dagen? Kanske dum fråga men ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black eyed dog:

Du antar rätt. Hade varit betydligt trevligare om allt varit tvärtom, men vad kan man göra lixom

Jo haha. Vad står det på tröjan i din profilbild btw? Ser inte det sista. "Who says you can't change -...? The women? haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Wtf. Och du är inte helt slutkörd på dagarna? Låter dock riktigt härligt om det är så, bara behöva några timmars sömn per natt [surprised]

Visst är man slutkörd men man har också en massa ansvar så man får helt enkelt bara bita ihop och hålla käften[smile]


   
SvaraCitera

senap123:

Jo haha. Vad står det på tröjan i din profilbild btw? Ser inte det sista. "Who says you can't change -...? The women? haha

Haha nej, står the world, "Who says you can't change the world" [crazy]


   
SvaraCitera