Aviseringar
Rensa alla

Natur - matte & data eller teknik?


Ämnesstartare

Vad blir skillnaden om man väljer naturvetenskap med inriktning matematik och datakunkskap eller om man teknik och väljer till biologin?
kyss & smek från hejkattunge


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Det beror på vilka kurser som ingår i de olika inriktningarna. Det kan variera från gymnasium till gymnasium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På natur måste du läsa historia och moderna språk. På teknik måste du läsa nått annat som jag inte kommer ihåg vad det är.

Åtta:

Det beror på vilka kurser som ingår i de olika inriktningarna. Det kan variera från gymnasium till gymnasium.

Nej? Det är nationella program?


   
SvaraCitera
Åtta

Zwift:

Nej? Det är nationella program?

De olika inriktningarna kan ju ändå ha olika kurser på olika platser, väl? Jag är inte helt säker, men med tanke på att karaktären på min gymnasieutbildning (SPin) var helt annorlunda motför SPin i den stad jag går nu, så låter det ju inte helt omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

De olika inriktningarna kan ju ändå ha olika kurser på olika platser, väl?

Inte om det är nationella inriktningar vilket matte data är.

Åtta:

Jag är inte helt säker, men med tanke på att karaktären på min gymnasieutbildning (SPin) var helt annorlunda motför SPin i den stad jag går nu, så låter det ju inte helt omöjligt.

SPin är inte en nationell inriktning. Däremot så ska SP-språk/samhäll/ekonomi/kulturshohejsan innehålla samma kurser överallt.


   
SvaraCitera
Åtta

Zwift:

Däremot så ska SP-språk/samhäll/ekonomi/kulturshohejsan innehålla samma kurser överallt.

Aha. Där ser man. Det visste jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det visste jag inte.

Tack vare mig vet du! 😉

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

BUMP, ingen som vet ngt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejkattunge:

Tack vare mig vet du! 😉

Eller tack vara mig?


   
SvaraCitera
blum
 blum

Zwift:

Inte om det är nationella inriktningar vilket matte data är.

Fel, linjerna har även vissa valbara kurser, som skolan väljer. Inte att förväxla med individuellt val.
Vi måste tex läsa samhälle B eller en extra kurs i moderna språk, fast vi går NV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Fel, linjerna har även vissa valbara kurser, som skolan väljer. Inte att förväxla med individuellt val.
Vi måste tex läsa samhälle B eller en extra kurs i moderna språk, fast vi går NV.

på vilket sätt är de valbara om ni måste läsa dem?


   
SvaraCitera
blum
 blum

Zwift:

på vilket sätt är de valbara om ni måste läsa dem?

Lindblom:

skolan väljer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Lindblom: skolan väljer

Okej, och det är alltså vanlig NV du går? Trodde det hette något mer om det var sån special.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Eller tack vara mig?

Jag startade tråden.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Zwift:

Okej, och det är alltså vanlig NV du går? Trodde det hette något mer om det var sån special.

Jag går vanlig nv, den nationella linjen. kurserna kan variera från skola till skola ändå, men själva basen är ju samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror även på om det finns profiler. jag läser tex inriktning ekonomi och profil ekonomi vilket betyder att jag har massa ekonomikurser jag måste läsa. plus att mina valbara kurser nästan också bara består av ekonomi/juridikkurser. du kanske kan hitta en skola som är profilerad på ngt speciellt. vad det nu är du vill läsa.

btw menar du att du läser biologi som inriktning. har aldrig hört talas om


   
SvaraCitera