Aviseringar
Rensa alla

Naturdiet...


Ämnesstartare

Hej, jag hade tänkt mig att köpa Naturdiet, innehåller, massa protein och vitaminer, det kroppen behöver att ha.

SÅ jag tänkte köpa det, så läste jag baksidan och det stod att man inte får dricka om man är ungdom, gravid eller har hjärtproblem.

Då undrar jag, varför varnar dom, i mitt fall ungdomar att inte dricka det? Vad är problemet?

Jag har druckit deras färdig shake några gånger utan problem.

Jag skulle gärna vilja ha svar angående detta, och inte '' gå och träna istället '' eller '' ät frukt och grönsaker '' för det är inte svaret jag letar efter.


   
Citera
Ämnesetiketter

ungdomar växer fortfarande och behöver MAT.


   
SvaraCitera

iofs finns det väl olika definitioner av ordet "ungdom" men du verkar inte vara så gammal så du är nog tonåring ännu, am I right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ungdomar växer fortfarande och behöver MAT.

Fast att BARA dricka Naturdiet var det inte det jag menade.

enhimmelskdrog:

du verkar inte vara så gammal så du är nog tonåring ännu

Nej, jag är inte så gammal.


   
SvaraCitera
höna

ja har käkat naturdiet. mådde illa hela tiden. ble


   
SvaraCitera

Sevil:

Fast att BARA dricka Naturdiet var det inte det jag menade.

nehe
men tror det är det dom varnar för. att man som ungdom inte ska dricka bara det liksom.


   
SvaraCitera

naturdiet..... låter som att det bara är att äta vanlig mat [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

. att man som ungdom inte ska dricka bara det liksom.

Självklart inte, menade att bara dricka 4-5 gånger per vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

bara är att äta vanlig mat

Jo, jag gör det, fast jag har dålig aptit och känner inte för mat helt enkelt, tänkte bara på att byta ut de måltiderna med Naturdiet då jag helt enkelt inte har ätit på flera timmar.

(tränar för att gå ner i vikt också! )


   
SvaraCitera

Sevil:

Självklart inte, menade att bara dricka 4-5 gånger per vecka.

får jag fråga hur gammal du är?


   
SvaraCitera
time
 time

Behöver du ens gå ner i vikt?


   
SvaraCitera

dålig aptit låter som något man snarare ska söka hjälp för (då det kan vara tecken på fysisk eller psykisk ohälsa) snarare än att försöka behandla med bantningspreparat.


   
SvaraCitera

Låter inte helt bra detta. Försök äta lite och ofta istället om du har svårt att äta mycket på en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet är ett skämt.


   
SvaraCitera

Sevil:

SÅ jag tänkte köpa det, så läste jag baksidan och det stod att man inte får dricka om man är ungdom, gravid eller har hjärtproblem.

Då undrar jag, varför varnar dom, i mitt fall ungdomar att inte dricka det? Vad är problemet?

*Ungdomar som fortfarande växer och utvecklas behöver fylla hela sitt energibehov. Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän man är ca 25 år och den behöver fett.

*Gravida behöver såklart mycket energi för att fostret ska kunna utvecklas.

*Hjärtfel, t ex svikt, kräver mycket energi. De brukar få energiberikad kost.


   
SvaraCitera