Aviseringar
Rensa alla

naturligt vs syntetiskt. vad väljer ni?


Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Spela roll, det är fortfarande inte "icke-naturligt" då vi människor oundvikligen är en del av planeten jorden och således är allt vi gör helt naturligt, t.ex de syntetiska vi framställer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt är "naturligt".


   
SvaraCitera

SPELAR VÄL INGEN ROLL BARA JAG FÅR KNARKA ÄR JAG NÖJD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla substanser har sin härstamning i något ämne som återfinns i naturen, det ni kallar syntetiskt är endast förädlingar av redan existerande ämnen som finns i naturen. Att en drog skulle vara mindre farlig för att den återfinns i växter snarare än framställs i labb måste man nog vara utvecklingsstörd för att tro. Eller stoner.


   
SvaraCitera

Destructive_Delirum:

Eller stoner.

Jag är en stoner och jag tror minsann inget sådant befängt.


   
SvaraCitera

Gillar syntetiskt, ska smaka lite space om det tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Droger är ju så äckligt naturligt oavsett. Inom alla djurarter finns ju en djupt rotad drogkultur! [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zekrish:

all som kommer från naturen måste vara nyttigt

inte sett into the wild???? han dog ju av en giftig.. sak 🙂

OJ VÄNTA... spoileer


   
SvaraCitera

Vad är det som säger att allt naturligt är nyttigt eller allmänt bättre? Tänk bara på alla giftiga svampar och växter som finns ute i det vilda! [no-no]

För mig kvittar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturligt antagligen, gillar inte onaturliga grejer oftast. Känns mer rätt med naturligt. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Syntetiskt så klart. Man vill ju stödja vetenskap och utveckling vet jag. [wink]

Vi människor kan göra mycket bättre saker än gamla skrumpna moder natur.

Nä men seriöst syntetiskt kan vi ju påverka själva.

raoulduke:

åtta va fan svamlar du om?

om man ändrar en syntetisk farlig grej till en ofralig blir det en annan grej så toal fail på det reosnemanget

Jaha? [confused] Det är fortfarande en syntetisk drog så fail på dig själv.


   
SvaraCitera

känns som att syntetiskt är farligare på så vis att det innehåller kemikalier och knas.


   
SvaraCitera

Enda anledningen att jag väljer naturligt är att jag slipper ha kontakt med någon kran.

Exempel:
Svamp är enkelt att plocka
Råopium är enkelt att odla och framställa själv.
Kaktus likaså.


   
SvaraCitera

Det beror väl på vad man vill uppnå, jag blandar nog friskt beroende på vilken effekt jag vill ha, gillar båda och tänker inte hålla mig till en för någon princips skull. Det är liksom knark vilket som.

Donald Duck:

Kaktus likaså.

Haha, enkelt är det väl måhända, men fan inte speciellt snabbt:D


   
SvaraCitera