Aviseringar
Rensa alla

Naturvetenskap


Ämnesstartare

Hej! Jag ska alltså börjat 9an och jag har redan bestämt mig för Naturvetenskap. Så... nu vill jag fråga alla naturare om det är mer teori eller mer praktiskt i detta program. Själv älskar jag teorier och är lite sämre på de praktiska delarna. Är det svårt att få höga betyg? Jag vet att det är en tuff linje, men brinner man för det man gör så kan man klara det. Jag älskar NO och Matte och jag kan inte se mig själv välja en annan linje. 


   
Citera

jävla massa teori gissar ja på, iof dom gör väl saker som på NO lektionerna på högstadiet men skulle ändå gissa på mest teori, alla linjer man går har natur bredvid i vi satt o skrev som fan varje lektion (själv gick ja industri) vill du ha massa läxor o typ 1 uppsats varje vecka så då är de natur eller samhäll dom gäller.


   
SvaraCitera

Väldigt mycket teori. Tycker inte det är överdrivet svårt, beror främst på hur lätt du har för matte.


   
SvaraCitera

Praktik är det väl inte, hur menar du ens :s var iofs längesedan jag gick natur nu, på den tiden skolan fortfarande var skaplig


   
SvaraCitera
Roloch

Jag gick natur natur i gymnasiet, det är typ bara teori, du ska kunna laborera lite då och då inom kemin, fysiken och biologin, Vill du ha "bra" betyg så måste du plugga väldigt mycket, varje dag. 


   
SvaraCitera
Yaren

När jag hade pluggbegränsningar (Max 2 h per dag, 2 dagar helt fria) så pluggade jag 10 h i veckan. 


   
SvaraCitera