Aviseringar
Rensa alla

Naturvetenskapsprogrammet är så bred.. HAH!


Ämnesstartare

Vad fan är felet på mig?! har nu gått en termin på gymnasiet nv-programmet efter att ha haft en väldigt bra skolgång ända upp till nian, det är dock här det redan börjat skita sig.
Är så jävla skoltrött och allt förutom biologi([love]) går åt helvette.

alla läxor och plugg som jag inte orkar mer får mig att tänka frammåt, jag valde NV för att jag gillade NO inte var väldigt osäker på vad jag senare ville jobba som. den är ju bred så jag får ju rätt stort urval? NÄÄ!! så är det ju väl inte egentligen, jag har bara ett val: plugga vidare.

Orkar verkligen inte utveckla mina tankar mer men vad är mina val, är det värt att byta till någon annan linje(ingen aning om vad) eller kan man få något jobb efter gymnasiet?
[tired]


   
Citera
Ämnesstartare

den är ju bred på pluggavidare fronten :P. men de flesta vanliga linjerna på gymnasiet är ju förberedande för universitetet

kevindendaylige:

eller kan man få något jobb efter gymnasiet?

ja, men det är bara pga att du gått gymnasiet. inte pga att du kan mkt matte, fysik eller kemi. för att få jobb med dom sakerna krävs ,mer än ofta, högskoleutbildning.

du borde valt en yrkesförberedande utbildning om du inte har några ambitioner på att läsa vidare. du har bara gått en termin så det ska väl vara lugnt att byta


   
SvaraCitera

kevindendaylige:

kan man få något jobb efter gymnasiet?

McDonalds har rätt bra rotation på sin personal. Baksidan är naturligtvis att du får skitlön, chefen myglar bort dina OB-timmar och att du får sparken efter ett halvår, men såna struntsaker spelar väl ingen större roll när du har valfriheten att ta precis vilket skitjobb du vill?

kevindendaylige:

NÄÄ!! så är det ju väl inte egentligen, jag har bara ett val: plugga vidare.

Så ser samhället ut idag; vill du ha ett riktigt jobb, så pluggar du vidare. Svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Exner

kevindendaylige:

Orkar verkligen inte utveckla mina tankar mer

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Så ser samhället ut idag; vill du ha ett riktigt jobb, så pluggar du vidare. Svårare än så är det inte.

Svårt nog, enligt mig. Eller iallafall jobbigt nog.. saknar någon som helst motivation i plugget!


   
SvaraCitera

kevindendaylige:

Svårt nog, enligt mig. Eller iallafall jobbigt nog.. saknar någon som helst motivation i plugget!

Det är lugnt, vi bor ju i Sverige och här är det helt okej att vara helt utbränd efter gymnasiet. Det anses fullt normalt att skita i att jobba fram tills man är 25 så länge man hävdar "att det inte går att få (en fantastiskt rolig) anställning som ung" samtidigt som man gärna kan åka till thailand och "komma på vad man vill med livet" i ett halvår. Så du kan känna dig helt lugn [smile]


   
SvaraCitera