Aviseringar
Rensa alla

Naveln e cp!


Ämnesstartare

Jag fick nylingen höra av en piercare på en studio att det är lättare att få infektioner o.s.v om man går till en studio eftersom det itne är i den miljön man trivs i och att det är ngn annan som tar det! vi har ju stafulikocker (stavning?) på utsidan av kropen och det är stor risk att man får det när man piersar sig efter det har jag bara piercat mig själv, har gjort septum vänstersida av under läpp bröstvårtorna och armen utan problem och infektioner, och nu i förra veckan gick jag till en piersare och gjorde naveln och nu kommer det var ur både under och översida! Fick rekomendation att använda klorexidin sprit men har hört att det torkar ut såret?! skulle tudeligen använda det och någon tvål med naturligt ph värde fick absolut itne använda koksaltlösning på naveln? ! men sedan på apoteket tyckte hon att jag bara skulle använda klorexidin spriten?! men gud vad ska jag göra?!

(den vbar fin första två dagarna!)


   
Citera
Ämnesetiketter

Plocka ut den om du oroar dig så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Plocka ut den om du oroar dig så mycket.

Men jag vill ju ha kvar den! det är ju det som eproblemet aldrig haft problem med piercingar innan


   
SvaraCitera

lovelife:

Men jag vill ju ha kvar den!

Då gör du som piercinggubben säger [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ey, naveln är det mest svårläkta stället på hela kroppen. Glöm inte bort det. Själv har jag två i naveln, tog minst ett halvår innan den översta läkte, och den undre har jag inte läkt än och det har snart gått ett halvår sen jag tog den 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psst. köp desivon, det är det bästa rengöringsmedlet enligt mig. ABSOLUT inte alsolsprit. Håll dig borta från det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de brukar sälja speciella rengöringsmedel hos piercaren. Vart bor du ngn stans?


   
SvaraCitera

Det är naturligt att det kan komma var i början. Det går i variationer. Har själv aldrig haft något problem med min.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min var åxå lite så, å de tog typ ett halvår innan de läkte å slutade va konstigt.. min piercare sa att man bara skulle använda vatten....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha wait what, en piercare (med egen studio?) säger till dig att studior är dåliga för att det är fel sorts miljö, och att du därför ska pierca dig hemma? WTH? 😀


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera