Aviseringar
Rensa alla

Navelpersing


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 14år.jag har viljat ha navelpersing ett bra tag. Mamma säger att Jah kanske kan få ta det i höst om jag hjälper till hemma och så. Men jag är ändå lite rädd för inflammation i hålet och lite sånt. Är det stor chans att på inflammation? 


   
Citera

jag har infektion i naveln även fast jag inte har hål. Samma med mian öron eller ja jag hade hål där och de försvann ju när jag började rengöra ordentligt varje morgon och kväll med sprit men tror inte det ska vara någon fara om du inte har haft problem med det eller att du är kännsig och ändast måste har guld osv och rengör varje dag 


   
SvaraCitera

PersingHjärta


   
SvaraCitera

Det finns ju alltid en risk för infektion men gå till en bra och seriös studio och ta hand om piercingen/såret så minskar ju givetvis risken. 


   
SvaraCitera

Dem andra här på forumet som tjatat till sig navelpiercing har drabbats av inflammationer/infektioner. Så 50/50 kanske Galen


   
SvaraCitera

Jag har för mig att man har några celler i naveln som kan hjälpa kroppen vid vissa tillfällen och när man tar en piercing där förstör man cellerna. Jag kan vara helt ute och cykla men jag har för mig att jag läst det någon gång. 


   
SvaraCitera

Klart det finns risk för infektioner, det finns det med alla piercingar. Jag tog min navelpiercing i slutet av mars och min läker på jättefint! Rengöring är verkligen a och o för att en piercing inte ska bli infekterad. Rengör 2 gånger om dagen i några veckor/månader sen kan du trappa ner rengöringen. Rådfråga såklart din piercare om rengöring! Men mitt tips är koksaltlösning, lactacyd eller antiseptisk tvål. Jag rengör min genom att ha ett shotglas på magen med koksaltlösning sen tar jag bort var med en tops eller pad. Rengöring som du bör undvika för en nytagen piercing är tex Klorhexidin, Alsolsprit/lösning. Pilla inte med fingrarna! Lek inte med den. Allt sånt. Läknings tid är kan ju va allt från 3 månader till 6 månader till 1 år från person till personen eftersom allas läkkött är olika. Förlåt ifall detta va kanske mer information än då fråga om och du kanske visste allt innan. Lycka till med piercingen i vilket fall som helst (:Googla för mycket bättre förklaringar kring allt med piercingar. http://www.barbarella.se/Public/Studio/studioCaretaking
http://www.edskroppskonst.se/piercing-skotselrad/


   
SvaraCitera