Aviseringar
Rensa alla

navelpiercing


emmmah
Ämnesstartare

bytte precis navelsmycke från att ha läkarsmycke..
har ett titan smycke nu..
hur länge måste jag använda de tills jag kan använda tex kirurgiskt stål?
tack på förhand! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Piercade inte du dig typ för någon vecka sedan bara?


   
SvaraCitera

emmmah:

hur länge måste jag använda de tills jag kan använda tex kirurgiskt stål?

Beror på hur länge du har varit piercad och hur väl läkt det är.


   
SvaraCitera

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=294667&page=1#10952532

Alltså, du piercade dig för tre veckor sen, var det du eller piercaren som bytte smycke? Hur som helst råder jag dig till att vänta ett tag innan du byter igen. Byt inte för mycket i början innan det är helt läkt.


   
SvaraCitera

Du ska inte byta alls helst innan det är helt läkt, vilket kommer ta några månader...


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Nirr:

Piercade inte du dig typ för någon vecka sedan bara?

jo det är prick 3 veckor sen idag..
när jag piercade mej sa han att jag skulle komma tillbaka om 3-4 veckor så skulle han kolla ifall det hade läkt bra & så kunde jag byta till ett titan smycke där..
men så var vi endå i närheten i fredags (det hade alltså inte ens gått 3 veckor)
men han kollade & sa att det hade läkt fint oh att jag kunde byta på en gång..


   
SvaraCitera

emmmah:

Ok, men då är det så att han bytt till ett kortare smycke bara. Man får ju först ett lite längre för svullnaden osv. Du bör inte byta igen fören det är läkt, dvs om några månader.


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Nirr:

Ok, men då är det så att han bytt till ett kortare smycke bara. Man får ju först ett lite längre för svullnaden osv. Du bör inte byta igen fören det är läkt, dvs om några månader.

mitt blev/är varken svullet elr har varat 🙂
men staven jag hade först var 12 mm och den här är 10..


   
SvaraCitera

emmmah:

mitt blev/är varken svullet elr har varat 🙂
men staven jag hade först var 12 mm och den här är 10..

Det är fortfarande inte läkt och kommer inte vara på minst 5 månader. Tips är att läsa på vad det är man ger sig in på, innan man tar hålet 🙂

Navelpiercing är en av de mest svårläkta, och man bör som sagt inte byta smycke förrän det är helt läkt, förutom när du ska byta till en kortare stav. Allt detta tar din piercare hand om på dina checkups.


   
SvaraCitera

emmmah:

mitt blev/är varken svullet elr har varat 🙂
men staven jag hade först var 12 mm och den här är 10..

Inte min heller, men piercaren bytte till din 10mm nu bara för att man inte behöver en lång stav när eventuell svullnad gått ner, okey, du kanske inte blev svullen men man får en 12mm i början just för att det ska finnas utrymme för en eventuell svullnad.

Du får vänta, visst det kanske är tråkigt att inte kunna byta smycke i början men så är det bara, det ser kanske fint ut, men det betyder inte att det är läkt.

Sen om du tvunget måste byta stav råder jag dig att gå till piercaren och snacka med honom först.


   
SvaraCitera