Aviseringar
Rensa alla

navelpiercing?


Ämnesstartare

jag skulle vilja ta hål i naveln, super fint är det! men jag har hört att man kan få infektioner lätt, och jag spelar fotboll åxå, kommer det bli svårt att ta ut den innan varje träning och så?

och är det ngn som har ngt tips på hur man kan övertala mamma om detta? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

det är väldigt lätt å få infektion i naveln, men det går la över 😀 haha
ta ändå, annars tar det skit lång tid å övertala..


   
SvaraCitera

har precis samma problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lollo94:

ta ändå, annars tar det skit lång tid å övertala..

[no-no]
Då uppstår säkert bara konflikter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegamixel:

Då uppstår säkert bara konflikter..

det går snabbt över! haha 🙂


   
SvaraCitera

lillascha:

kommer det bli svårt att ta ut den innan varje träning och så?

Ja, eftersom en navel 'r v'ldigt sv[rl'kt kommer det inte vara en bra ide att ta ut den innan varje tr'ning. Det blir l'tt infektioner ocks[.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gjorde det för ett år sen och har fått lite mini-infektioner kan man säga så det har blivit ett större ärr än det varit från början. Men det är nog för att jag har slarvat lite med rengöringen och så.
Sen om du nu bestämmer dig för att göra det så är mitt bästa tips att inte ta ut den och rengör så ofta som möjligt. (morgon,kväll) Och inte pilla för mycket på den heller. Det sprider bakterier vill jag lova!

Sen när det gäller päronens åsikter så tycker jag du ska göra det i smyg. (om du har möjlighet) Det gjorde jag och visst blev dom sura och så, men det gick allt över snabbt och nu skrattar dom mest åt det. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, det tar lang tid att overtala. MEN TA INTE I SMYG. DET BLIR INTE BRA! tro mig. Jag snacka med pappa och nu ska jag ta pa riktigt om 6 dagar 😀


   
SvaraCitera

lillascha:

och är det ngn som har ngt tips på hur man kan övertala mamma om detta?

Har samma problem -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog för över ett år sen...
Fick nog en liten infektion men märkte isf inte av det hah :p
dock var jag väldigt paranoid gällande ifall den höll på att migrera.

Jag övertalade min mor genom att köra "Men Elli, Tess och deras mamma har ju redan? Det är ju inte så farligt! Och jag har faktiskt tänkt igenom det länge!"

Elli och Tess är mina kusiner som är ett år yngre och ett år äldre än jag.
Sen fick jag det av just dem i födelsedagspresent 😀

Gällande ta ut piercing innan träning vet jag inte om man gör.. Jag har i alla fall aldrig gjort detO.o

Men smyg INTE med det. De tappar förtroende för dig och det kan stå dig dyrt i längden. Ett negativt agerande tar i genomsnitt 5 positiva agerande för att det ska vara ett återställt förhållande. Var ärlig istället. Prata lugnt och sansat. Visa att du är mogen och gör ett vuxet val 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gjorde min piercing för 2 år sen ungefär, i början blev den infekterad titt som tätt, men det gick över snabbt och det var inget jag led av, det var bara lite ömt. Vet inte hur det är med fotbollen, men jag rider och när jag precis hade gjort piercingen satte jag bara ett stort plåster över den (sånt som sluter tätt hela vägen runt om).

Bästa sättet att övertala din mamma skulle jag nog säga är att ta fram så mycket information som möjligt om det och visa henne att du är påläst om det hela och vet vad du gör. Sen behöver du ju inte ta den "sämsta" informationen heller, så gör det kanske henne lite positivare [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theraphy:

Sen när det gäller päronens åsikter så tycker jag du ska göra det i smyg

de tror ja iiiinte är ngn bra ide du..


   
SvaraCitera

lillascha:

naveln

Blääää!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyGringo:

Blääää!

Vad är det för fel med det?


   
SvaraCitera

lillascha:

kommer det bli svårt att ta ut den innan varje träning och så?

nej klart inte, såvida den är läkt i alla fall, men det gör den inte på en dag [smile]


   
SvaraCitera