Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing i Borås


Ämnesstartare

Var kan jag picera naveln i borås??? är 14 år 


   
Citera

Hemma? #yolo


   
SvaraCitera

Jag har för mig att de inte finns några studios i Borås som piercar folk under 15. Men kan annars rekommendera pistolero. De ligger på allégatan. Lät min läpp bli piercad där. Är helt galet nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det nån åldergräns där? 

Dödsdömd:
Jag har för mig att de inte finns några studios i Borås som piercar folk under 15. Men kan annars rekommendera pistolero. De ligger på allégatan. Lät min läpp bli piercad där. Är helt galet nöjd.


   
SvaraCitera

bbadgirl26:
Är det nån åldergräns där? 

De är åldergräns på alla studios i Borås 


   
SvaraCitera
Hando

Dödsdömd: pistolero

Var det Qia eller?Party

bbadgirl26: Är det nån åldergräns där?

Det är 15 år med målsmans tillstånd, annars är det 18 år som gäller.


   
SvaraCitera

Hando:

Var det Qia eller?Party

Ja precis! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Var det Qia eller?Party

Det är 15 år med målsmans tillstånd, annars är det 18 år som gäller.

hur visar man målsmans tillstånd? underskrift, telefonsamtal?


   
SvaraCitera
Hando

bbadgirl26: hur visar man målsmans tillstånd? underskrift, telefonsamtal?

Lättast är om någon med personligen och ni båda visar legitimation.
Jag gjorde så en gång att jag gjorde kopia på mammas körkort och sedan fick Qia på Pistolero ringa upp henne så fick min mamma säga sitt personnummer eller något sådant. Och det var inga problem. Dock kan det vara bra att kolla med den som ska pierca dig innan att det är okej om de pratar med någon av dina föräldrar via telefon. Jag tror inte det ska vara några problem, men är ju surt att gå därifrån utan piercing för en sådan liten sak ändå. Party


   
SvaraCitera

Eller så tar du med målsman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejjen är att jag tänker inte berätta detta till mina föräldrar. så vad kan jag göra? 

Hando:

Lättast är om någon med personligen och ni båda visar legitimation.
Jag gjorde så en gång att jag gjorde kopia på mammas körkort och sedan fick Qia på Pistolero ringa upp henne så fick min mamma säga sitt personnummer eller något sådant. Och det var inga problem. Dock kan det vara bra att kolla med den som ska pierca dig innan att det är okej om de pratar med någon av dina föräldrar via telefon. Jag tror inte det ska vara några problem, men är ju surt att gå därifrån utan piercing för en sådan liten sak ändå. Party


   
SvaraCitera
Hando

bbadgirl26: grejjen är att jag tänker inte berätta detta till mina föräldrar. så vad kan jag göra?

Inget om du vill pierca dig hos en seriös studio.


   
SvaraCitera

bbadgirl26:
grejjen är att jag tänker inte berätta detta till mina föräldrar. så vad kan jag göra? 

Vill du pierca dig i en studio så måste du ha målsmans godkännande om du är under 18. Om du vill göra de ändå så får du nog göra de själv, vilket jag inte rekommenderar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa men asso om jag säger att jag är femton behöver jag målsmans tillstånd 

Dödsdömd:
Jag har för mig att de inte finns några studios i Borås som piercar folk under 15. Men kan annars rekommendera pistolero. De ligger på allégatan. Lät min läpp bli piercad där. Är helt galet nöjd.

Hando:

Inget om du vill pierca dig hos en seriös studio.

schim:
Eller så tar du med målsman

Frågade precis min mamma och hon sa JA utan tvekan behövde inte övertala henne eller något så nu undrar jag bara en sak, Kan jag göra det hos Pistolero även fast jag är 14 och har målsmans tillstånd?


   
SvaraCitera

bbadgirl26:
aa men asso om jag säger att jag är femton behöver jag målsmans tillstånd 

Frågade precis min mamma och hon sa JA utan tvekan behövde inte övertala henne eller något så nu undrar jag bara en sak, Kan jag göra det hos Pistolero även fast jag är 14 och har målsmans tillstånd?

Bästa sättet är att gå dit och fråga eller skicka ett mail till dom. Tror inte någon här kan svara på de.


   
SvaraCitera