Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing!?


Ämnesstartare

Hejsan, Libelle här! 
Jag har tänkt och ta navelpiercing någon gång efter sommaren då man inte längre badar. Ja får ta navelpiercing bara jag betalar den själv och jag är inte rädd för att det ska göra ont.
Nu till problemet! Jag håller på med gymnastik på rätt hög nivå och tävlar sm i trupp, där tänker jag om man tex när man voltar eller bakvolter med mera att piercingen är ivägen? Har träning 3 ggr i veckan/ 7 h och har ingen möjlighet att avstå.
Sedan håller jag på med motocross och då har man ju skydd och jag har ett ihopsatt rygg/magskydd som har ett band runt magen som måste sitta någorlunda hårt och det håller skyddet uppe.
Gör detta ca 2-5 ggr i veckan flera timmar.
Kan jag ta navelpiercing och ändå hålla på med mina sporter? eller måste jag avstå piercing?
Tacksam för svar /Libelle


   
Citera

Skulle du märka att det kommer i vägen går det ju alltid att trycka dit lite tejp. Känner folk med stora töjningar i öronen som tränar mma. Så att träna gymnastik med navelpiercing borde väl funka det med.


   
SvaraCitera

Jag hade avstått. 


   
SvaraCitera

Kanske inte relevant, men har en kompis som har navelpercing och höll mkt på med cheerleading och aldrig haft störningar av den. men som tidigare sagt, bara att tejpa! men tänk på att du tar det lämpligt på året. du kanske inte håller på och tävlar lika mkt mitt på sommaren eller? då är det ju lämpligt att ta den då. 


   
SvaraCitera

Har haft navelpiercing i 6 år och även varit dansare i många år. Piercingen har typ aldrig varit ivägen. Är typ lika stor chans att den är i vägen under träningen som till vardags. Så är nemas problemas. 


   
SvaraCitera

Låt bli o träna medans det läker, sen så kan du alltid ta av piercingen när du ska träna, sen ta på den när du är klar. 


   
SvaraCitera
Swork

Jag hade inte tränat medans det läkte, men efter det hade det gått finfint. Har haft navelpiercing men tog ut den för jag tröttnade på den. (Om du hade tänkt ha den länge är det värt det, men tar du ut den efter 3-4 år som mig kommer du ha ett fult ärr där resten av livet). Den kommer inte vara i vägen under dina aktiviteter. Men om du tycker det känns obehagligt kan jag rekommendera att ha ett stort plåster över naveln. Och har du stickade tröjor rekommenderar jag även där att du har ett plåster på. Annars kan smycket fasta och det är fanimej inte skönt.


   
SvaraCitera