Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing


Anna13
Ämnesstartare

image.jpg

Tog min navelpiercing för 3 dagar sen. Den har gjort ont alla 3 dagar eller ömmar om man säger så, är det bara rodnad eller kan den redan ha blivit infekterad ? Snälla tacksam för svar <3 


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur gör du när du tvättar den?

 Hur ofta tvättar du den?


   
SvaraCitera

   🙁


   
SvaraCitera

åh fy vad äkligt tvättar du aldrig dig i naveln 


   
SvaraCitera

Den ser inte infekterad ut. Men du måste vara noga att tvätta den noga 2 gr om dagen.

 


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

Jag har tvättat noga morgon och kväll med steriliserat vatten som inte ska ha några bakterier i sig, och använt steriliserade kompresser och haft steriliserat plåster över när jag har sovit så det inte ska ha kommit bakterier från sängen heller. Läste också att den kan vara rodnad och öm i början, men japp jag ska fortsätta tvätta noga och ta hand om den 🙂


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

FNÖ:
åh fy vad äkligt tvättar du aldrig dig i naveln 

Jo det gör jag men den ser äckligare ut med blixt på kameran, ursäkta...


   
SvaraCitera

Anna13:
Jag har tvättat noga morgon och kväll med steriliserat vatten som inte ska ha några bakterier i sig, och använt steriliserade kompresser och haft steriliserat plåster över när jag har sovit så det inte ska ha kommit bakterier från sängen heller. Läste också att den kan vara rodnad och öm i början, men japp jag ska fortsätta tvätta noga och ta hand om den 🙂

Då är det nog ingen fara alls.


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

FNÖ:
åh fy vad äkligt tvättar du aldrig dig i naveln 

Har även inte fått nån färg i naveln när jag har solat för min navel är så djup så de har alltid varit skugga för den och därför är den knall vit och blank inuti naveln..


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

materialarn:
Den ser inte infekterad ut. Men du måste vara noga att tvätta den noga 2 gr om dagen. 

Tack, blev så orolig med tanke på att det gör ont när jag råkar komma emot den övre kulan, men den är väll bara lite o van med kroppen då kanske? 🙂


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

kukoxo:
   🙁

Har även exem/psoriasis så det sägs att man kan vara lite känsligare under läktaren då 🙁


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

Anna13:

Har även exem/psoriasis så det sägs att man kan vara lite känsligare under läktaren då 🙁

Läktiden*


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

materialarn:

Då är det nog ingen fara alls.

Skönt O höra


   
SvaraCitera

Anna13:

Tack, blev så orolig med tanke på att det gör ont när jag råkar komma emot den övre kulan, men den är väll bara lite o van med kroppen då kanske? 🙂

En piercing gör oftast skit ont när den läker. De är helt normalt och de är nog ingen fara alls. Den kommer troligtvis att ''vara'' lite senare med. De är också helt normalt och kommer att sluta när piercingen är helt läkt (ca 3 månader.)


   
SvaraCitera
Anna13
Ämnesstartare

materialarn:

En piercing gör oftast skit ont när den läker. De är helt normalt och de är nog ingen fara alls. Den kommer troligtvis att ''vara'' lite senare med. De är också helt normalt och kommer att sluta när piercingen är helt läkt (ca 3 månader.)

Okej vad bra.


   
SvaraCitera