Aviseringar
Rensa alla

Navlepiercing igen?


Ämnesstartare

Hejsan!
För några månader sen fick jag at ut min navelpiercing för att huden höll på att bli tunnare.. Nu har jag ett ärr där och min fråga är.. Är det någon som har varit med om samma sak? Och hur känns det att göra om piercingen? <3


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

..


   
SvaraCitera

du behövde väl inte ta ut den bara för att huden höll på att bli tunnare. min har växt ihop asmycket men smycket sitter kvar än så länge. det är ju typ när huden är så pass liten att man kan ta bort piercingen utan att skruva bort kulan som man definitivt inte borde ha kvar den. alla navelpiercingar växer ihop mer eller mindre.
vad jag har hört så kan det göra lite ondare att göra om piercingen, om det bildats hård ärrvävnad.


   
SvaraCitera

ps! om en navelpiercing väl har växt ut en gång, lär den göra det igen om man tar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gethsemane:

du behövde väl inte ta ut den bara för att huden höll på att bli tunnare.

Det jag menar var att huden höll på att spricka, försvinna.. Smycket stöttes bort från kroppen..


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Det jag menar var att huden höll på att spricka, försvinn

aha okej.. men mitt smycke stöts också bort, men inte helt. men det spricker inte bnågonting... jag funderar på att ta om den ändå, för jag vill inte ha så kort stav jag har nu, tycker inte de är lika fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gethsemane:

aha okej.. men mitt smycke stöts också bort, men inte helt. men det spricker inte bnågonting... jag funderar på att ta om den ändå, för jag vill inte ha så kort stav jag har nu, tycker inte de är lika fint.

Bättre att ta bort den då och göra en ny senare tror jag (:


   
SvaraCitera

TheSimpleOne:

Bättre att ta bort den då och göra en ny senare tror jag (:

Har funderat på det, men det är ju 99% säkert att kroppen kommer stöta bort den på samma sätt igen. Så det känns ju rätt meningslöst, den varade o var röd i början och jag kunde inte ens vara med på gympan i skolan för de gjorde ont att böja magen, orkar inte ett till sånt halvår.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera