Aviseringar
Rensa alla

Nedladdning.


Ämnesstartare

Hur kommer det sig att man kan ladda upp i 750kb/s medan nedladningen ligger runt 150 Kb/s

[shake]

Brukar det inte vara så att nedladdningen är snabbast?


   
Citera

nej så där brukar det vara för mig dock med lite högre hastigheter [sad][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

nej så där brukar det vara för mig dock med lite högre hastigheter

Jo, men det beror väl på hur många som seedar? Hade över 1 mb/s i uppladdning på en torrent. [sad]

Ibland går det skitsnabbt.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jo, men det beror väl på hur många som seedar? Hade över 1 mb/s i uppladdning på en torrent. [sad]

mjo men själva scenariot med oproportionerlig seedning i förhållande till nedladdningen är ju det viktiga [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

mjo men själva scenariot med oproportionerlig seedning i förhållande till nedladdningen är ju det viktiga

Mmmm, men om jag sätter en gräns för uppladdningen på 100 kb/s finns det en chans att nedladdningen går snabbare? Alltså har har ju hunnit laddat upp torrent filen 3 gånger innan jag får den [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Macktorsken:

Hur kommer det sig att man kan ladda upp i 750kb/s medan nedladningen ligger runt 150 Kb/s

Om den du laddar ned ifrån skickar i 15 kilobyte per sekund så spelar det ingen roll om du sitter på fetaste fiberlinan - det kommer ändå bara att gå i 15 kilobyte per sekund.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Mmmm, men om jag sätter en gräns för uppladdningen på 100 kb/s finns det en chans att nedladdningen går snabbare? Alltså har har ju hunnit laddat upp torrent filen 3 gånger innan jag får den [shake]

fast det är ju bra om du kör på typ en privat tracker [cute]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om den du laddar ned ifrån skickar i 15 kilobyte per sekund så spelar det ingen roll om du sitter på fetaste fiberlinan - det kommer ändå bara att gå i 15 kilobyte per sekund.

Det varierar. Men har aldrig hänt mig att uppladningen är så enormt mycket mer än nedladdningen.

dazed_and_confused:

fast det är ju bra om du kör på typ en privat tracker

Vad är det? Tex, bittorrent?


   
SvaraCitera
Åtta

Macktorsken:

Men har aldrig hänt mig att uppladningen är så enormt mycket mer än nedladdningen.

Händer mig hela tiden. Laddar du ned en torrent som har få och/eller långsamma seedare så är det klart att du kommer att ladda upp snabbare än du laddar ned. Om de som seedar endast kan skicka i 15 kbyte/s så påverkar inte det din uppladdning på något sätt, utan du kommer att ladda upp så fort som din klient och uppkoppling tillåter (förutsatt att det finns någon som kan ladda ned från dig i den hastigheten).


   
SvaraCitera

Går ju och ställa in hur mycket man vill lägga upp menads man laddar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Händer mig hela tiden. Laddar du ned en torrent som har få och/eller långsamma seedare så är det klart att du kommer att ladda upp snabbare än du laddar ned. Om de som seedar endast kan skicka i 15 kbyte/

Fan, då är det riktigt slöa seedare på torrenten. [sad]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det varierar. Men har aldrig hänt mig att uppladningen är så enormt mycket mer än nedladdningen.

Det beror ju på hur populär torrenten är, hur många som seedar vs leechar.

Exempel:

Sagan om ringen 4 kommer ut. Alla OMGOMGWTF måste ladda ner!!
10 stycken har hela filmen och seedar den.
1000 stycken börjar ladda ner (olika delar) från dessa 10.

Förenklad slutsats: De 10 kan inte ladda upp så snabbt till alla, men alla som laddar ner från de 10 kommer ladda upp sina delar till övriga med sin maximala upload, dvs dina 750 kb/sek.


   
SvaraCitera