Aviseringar
Rensa alla

nedladdningsprogram utan p2p?


Ämnesstartare

ehm.. jag spelar ju wow, och då man ska ladda hem patch osv så kryssar jag ur "p2p" , för gör jag inte det så får jag dc (disconnectad). och när jag laddar hem med vanliga program så får jag det också, så jag undrar, finns det något program som klarar torrent då som man kan bocka ur p2p? är lite okunnig inom ämnet men våran router klarar inte av det verkar det som, jag kör trådlöst och det kvittar om jag kör med sladd också det blir likadant.

så huvudfrågan är ju det om program och det andra om vad som kan ställa till det så det kan bli såhär..
jag menar inte dc som går över på 2 sek och man får tillbaka internet (hade vart glad om det vart så bara som vissa nördar lipar över..) , men vi måste dra ut sladden ur strömmen ur routern, vänta 2 min minst o sen sätta in den igen, annars går det inte.
jävla skit router, telia, eller varför inte säga felia. jag vet att jag borde slänga upp lite uppgifter om routern, men det gör jag här efter i så fall för har inte tid just nu... en zyxel iaf


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Torrents ÄR peer to peer. Din router kukar troligen ur därför att den får för många inkommande anslutningar. Om du begränsar antalet globala anslutningar till typ 2-300 så kommer du inte att få det problemet. Detta gör du i din torrentklient.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om du begränsar antalet globala anslutningar till typ 2-300 så kommer du inte att få det problemet. Detta gör du i din torrentklient.

ahaa [smile] tack för tipset


   
SvaraCitera

Åtta:

Torrents ÄR peer to peer.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

[bigsmile]

inte så lätt och veta [sad][crazy]

Åtta:

Detta gör du i din torrentklient.

det stod redan på 200 , och när jag bara skulle in på um här så gick internet ner igen, så håller det på , ibland funkar det felfritt , kan ladda hem hur mkt o snabbt som helst i princip utan att det lägger av.. ?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

det stod redan på 200 , och när jag bara skulle in på um här så gick internet ner igen, så håller det på , ibland funkar det felfritt , kan ladda hem hur mkt o snabbt som helst i princip utan att det lägger av.. ?!

Kör du på wi/fi? Det gör jag och jag har nämligen samma problem. Bör jag sänka bandbredden mer då eller? Till typ 100 anslutningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Kör du på wi/fi? Det gör jag och jag har nämligen samma problem. Bör jag sänka bandbredden mer då eller? Till typ 100 anslutningar?

kan köra med sladd , samma problem

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kan slösurfa och det lägger av endå ibland

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kan raida i timmar i wow utan problem ibland.. jävla cp piss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

kan köra med sladd , samma problem

Mitt internet laggar ur när jag laddar ner i maxhastighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Mitt internet laggar ur när jag laddar ner i maxhastighet.

det kan man ju förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

det kan man ju förstå.

Nä varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Nä varför det?

varför inte? däremot mitt lägger ju av när jag slösurfar till och med.. ja lustigt helt enkelt är allting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera