Aviseringar
Rensa alla

Negativt sms för positivt ändamål


Ämnesstartare

Har haft tankar om att göra det här men tiden är förbi och det är alldeles försent. Kommer dessutom förhoppningsvis aldrig mer bli involverad i ngt långvarigt med någon som vill såra mig så det här är ej mer än en tanke

Skulle du kunna/vilja skriva ett långt sms med hotfulla, elaka citat från den andra personen som riktats mot dig? Som en påminnelse om varför den personen varit elak, i hopp om att den känner skuld/skam och ångrar samt bättrar sitt beteende.
Alltså det här handlar inte om hämnd eller ett behov av ett "förlåt mig" utan bara av att visa personen att beteendet mot dig inte varit ok.

Och sedan ignorera alla personens eventuella försök till att kontakta dig.

Jag tror det hade varit bra för hjärtat, iaf för mig. Men lite realistisk får man vara & ta hänsyn till att ett sådant sms kan vara jobbigt för någon att få, iaf om det skickas långt efter att man/en blivit kränkt/sårad.

Men hade du kunnat göra så, alltså om personen förnekade att den sårat dig och inte gick att diskutera med?


   
Citera
Ämnesstartare

hahahlurad: Vet inte, övrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, fast hade varit anonym, hotat hen på andra grunder så dt inte blir misstänksamt. Hade lämnat ordet karma i slutet av texten wå har n får lite betänketid om det helq verkar jättefrämmat. Hade varit riktigt kul litet experimemt faktiskt! Fast roligare om man har ngt aktuellt på den personen, så att en kan black-maila osv om den tänler anmäla osv. H3h3h B-) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: fast hade varit anonym

Ja, jag tänkte på det också. Ville inte bli kontaktad av personen

Men tror du man kan göra så hur sent som helst? Jag skulle dock inte hota.
Anldningen till att jag inte gör är för att jag klarar av att låta bli men även för att jag vet att han hade försökt kontakta mig och sagt diverse elaka saker eller bara, på ett hånfullt sätt, frågat om det var jag som skickat smset till honom :p


   
SvaraCitera
Exner

Om jag trodde att det faktiskt kunde påverka honom, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Om jag trodde att det faktiskt kunde påverka honom, ja.

Tumme uppvill tro på det bästa men det är väldigt bra att befria sig från sorg & det här är nog ett konstruktivt sätt att göra det på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Ja, jag tänkte på det också. Ville inte bli kontaktad av personen

Men tror du man kan göra så hur sent som helst? Jag skulle dock inte hota.
Anldningen till att jag inte gör är för att jag klarar av att låta bli men även för att jag vet att han hade försökt kontakta mig och sagt diverse elaka saker eller bara, på ett hånfullt sätt, frågat om det var jag som skickat smset till honom :p

Hehe. Hur lång tid har det gott sedan hen skrev elaka saker till dig då? I mitt fall har det gått 8-10 år.. Är det för lång tid? Ändå imtressant att se hur personen har utvecklats, eller om den har det.. Hen kanske är precis likadan nu, eller ännu värre.. :/:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja om jag trodde att det kunde få mig att må bättre. Dock hade jag klippt alla band ist för att öda ngn tid på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Hur lång tid har det gott sedan hen skrev elaka saker till dig då?

Halvår men vi sågs i somras. Hela grejen handlar om att jag nu fått reda på grejer som tyder på att han ljugit en hel del för mig
Vill inte kontakta hnm, blir alltmer ointresserad men tror att det är viktigt så pressar mig sj till att vilja detFörvirrad antar dock att det är bäst för alla att knipa igen. Är han dum i huvudet kommer han nog ställa till det för sig rejält & förhoppningsvis lära sig av det då.

S3ON: I mitt fall har det gått 8-10 år.. Är det för lång tid? Ändå imtressant att se hur personen har utvecklats, eller om den har det.. Hen kanske är precis likadan nu, eller ännu värre.. :/:/

För ett par år sedan såg jag en kille på stan som hade slagit ned mig när jag var 7-8 år och kallat mig köttbulle (om jag minns rätt)
Hade verkligen lust att gå fram och säga ngt om det men det hade varit så himla random att jag hade skrattat sj

Om man kmr i kontakt med personen tkr jag man kan nämna det, typ konfrontera på ett "trevligt" sätt och visa att man hoppas den vet bättre nu. Har hänt mig och det kändes väldigt bra

Tkr du kan göra, om du kan komma undan med att vara anonym, håller med om att det är intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Om man kmr i kontakt med personen tkr jag man kan nämna det, typ konfrontera på ett "trevligt" sätt och visa att man hoppas den vet bättre nu. Har hänt mig och det kändes väldigt bra

Tycker det känns löjligt och helt meningslöst att konfrontera irl bland vittnen o stuff, är säker på att hen kommer att förneka allting med 85% säkerhet lr ngt. 
 

 


   
SvaraCitera
reben

nej
skulle inte vilja tänka på det


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

hahahlurad: Nej, skulle inte ens våga om jag ville

vill bara ha ut sånt och så långt bort från mitt inre som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Ja, om jag ville

men har inte känt den typen av behov hittills trots att jag varit involverad i relationer med praktmongon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Tycker det känns löjligt och helt meningslöst att konfrontera irl bland vittnen o stuff, är säker på att hen kommer att förneka allting med 85% säkerhet lr ngt.

Aa, sant, många förtränger ju också
men en pers jag bad om ursäkt till, bad om ursäkt tbx & vi hade egentligen ingen relation.
men kanske var för jag också hade gjort ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Ja, om jag ville

jag tar nästan alltid upp liknande i text. det tenderar att eskalera till bråk annars. om man vill visa varför någon beter sig som en mupp är det bäst att vänta tills de slutat muppa sig. känns dock inte lika konstruktivt att sedan ignorera personens respons, då hade man lika gärna kunnat ägna sig åt mobbning. men om du vill göra det just för din egen skull är det bättre att inse att det är dig själv du försöker kommunicera med och inte med den andre.


   
SvaraCitera