Aviseringar
Rensa alla

Negerboll/Chokladboll VS Apotekets rasistiska varor


Ämnesstartare

Hahahahaha.
Dagens epic fail [love]


   
SvaraCitera

Vitlök?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boske Bus:

svartskalls eliminering /
svarthuvuds bortränsning

särskrivar'n

rasistiskt vet jag inte om det är, men jag ser ingen som helst anledning att säga negerboll... detta uttryck kommer förmodligen dö ut förr eller senare i takt med att befolkningen urbaniseras och förlorar sitt inavelsinflytande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara efterblivet att kalla det för negerbollar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, det är inte ett särskilt mycket sämre argument än vitlök ändå. 😛


   
SvaraCitera

Neger är inte rasistiskt,negress är inte rasistiskt, negerboll är inte rasistiskt. Det är en likvärdig benämning inget annat. Ta det lugnt mannen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

vitlök

Löken är vit?? Hade löken varit brun hade den förmodligen hetat brunlök precis som en gul lök heter gullök.

Jävla tards.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Löken är vit?? Hade löken varit brun hade den förmodligen hetat brunlök precis som en gul lök heter gullök.

Får man fråga vad du kallar en neger?
Färgad, svart, neger etc etc. Samt varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

J_Hardy:

Får man fråga vad du kallar en svart människa?

Svart, mörkhyad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Löken är vit?? Hade löken varit brun hade den förmodligen hetat brunlök precis som en gul lök heter gullök.

Jävla tards.

Hörredu läs noga innan du förolämpar.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Svart, mörkhyad.

Hur ställer du dig till benämningen 'neger'?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Hörredu läs noga innan du kommenterar.

Jahaaaaaaaaaaaaaaaa, uppfattade det som att du stod bakom det argumentet [blush][blush] sorri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

J_Hardy:

Hur ställer du dig till benämningen 'neger'?

Tycker den är väldigt onödig. Kan använda om jag driver men aldrig annars.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Tycker den är väldigt onödig. Kan använda om jag driver men aldrig annars.

Vad är det som gör den onödig? Att det är hämtat från ett annat språk än svenskan? Negro = svart, på spanska och portugisiska. Neger är alltså en modifiering av dessa språk. Neger = svart, på svenska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

J_Hardy:

Vad är det som gör den onödig? Att det är hämtat från ett annat språk än svenskan? Negro = svart, på spanska och portugisiska. Neger är alltså en modifiering av dessa språk. Neger = svart, på svenska.

Jag skiter i var det skulle vara hämtat ifrån. Man använder aldrig neger i andra sammanhang. Tycker det är grymt överflödigt, jag behöver inget ord för svarta människor precis som jag inte behöver något ord för vita [shake]


   
SvaraCitera