Aviseringar
Rensa alla

Nej, det är inte synd om dig.


WOW! Detta revolutionerade verkligen sättet jag ser mitt liv på.

CLX8BTX.gif


   
SvaraCitera

Denna text ska jag läsa när jag blir trött på skolan! Applåder!


   
SvaraCitera

Jag tycker det var bra skrivet och poängen kom fram, att vi ska tänka på dem som har det sämre. Det händer ibland att jag kommer på mig själv med att gnälla över småsaker, tex att jag vill ha någon annan mat men jag vet innerst inne att jag borde vara glad för att jag slipper gå och lägga mig hungrig. Jag tror att detta beror på att vi i de "rika" länderna är så vana vid allt vi har och vi tar saker och ting för givet. Det är egentligen rätt dumt att göra det för man kan aldrig veta ifall livet förändras drastiskt på något sätt och då står man kanske där utan någonting.

Ofta förknippar man ju sådana här skillnader mellan oss och barnen i Afrika, men man behöver inte åka ända dit för att förstå att andra har det sämre. Jag läste nyss en artikel om ett par som förlorat hela sitt hem nu i den här stora branden i Sala och det berörde mig. Alla borde vara tacksamma för att de har tak över huvudet. Nu låter det kanske som att jag predikar lite väl mycket, men det här är ett intressant ämne som vi kanske ofta pratar om men inte försöker göra något åt. Självklart menar jag inte att vi ska skita i oss själva, absolut inte för din egen hälsa kommer alltid i första hand, men att öppna ögonen för omvärlden är nyttigt.


   
SvaraCitera

Många behöver inse det, ja. 


   
SvaraCitera

dålig har aldrig haft d så


   
SvaraCitera
b1son

tror sånt här stjälper så mkt mer än d hjälper
har inte läst hela men dom som faktiskt gnäller på småsaker o ksk inte mår skit kmr ju ändå inte lyssna på det här, finns alltid ngt sätt att rationalisera bort d på
medan människor som verkligen mår dåligt trots att dom har d så jävla mkt bättre än dom flesta i världen förstör det bara ännu mer för eftersom en jävla massa skuldkänslor läggs på, rädsla för att söka hjälp osv för att "har ju inget o klaga på egentligen"
hjärnan funkar som den funkar. mår man dåligt så mår man dåligt o att tänka att man inte borde må dåligt hjälper sällan utan man måste få lov att erkänna sina känslor o ventilera o få hjälp

vet ni varför??? jo FÖR då KANSKE man någon gång mår så bra att man faktiskt kan göra skillnad i den här världen där vissa badar i lyx o andra inte har mat för dagen (o d e bättre än DEFINITIVT INTE PGA JÄVLA SKULDKÄNSLOR)
pallar inte skuldgrejen den hjälper fan aldrig


   
SvaraCitera

tänker ej läsa för det är synd om alla som mår dåligt, så ere bara

sedan kanske ngn annan inte känner att det är synd om dem men de som är ledsna, är det synd om.
vill du vara ledsen eller? nej, då är det synd om personen för att den mår så dåligt


   
SvaraCitera
Draug

Gillar inte det där skuldbeläggandet, klart vi ska tänka på våra medmänniskor men det kommer alltid finnas någon som har det sämre än dig själv hur illa du än har det. Klart att det inte hjälper att gnälla och älta över materialistiskt skit. Kan inte känna igen mig alls i det som skrivs.


   
SvaraCitera
Yaren

Gnälla på de som gnäller. Klassiker. 
(Och nu gnäller jag på denna text, som gnäller på dem som gnäller)
sensmoral: GNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLL


   
SvaraCitera