Aviseringar
Rensa alla

Neovletta 28 - Igen..


Ämnesstartare

Har en fråga till angående dom. Jag är fortfarande på min första karta och imorgon är min sista hormontablett och då ska jag börja med sockerpillrena.
Får jag min mens första dagen jag börjar med sockerpillrena?
Hur många dagar kommer jag ha mens ungefär? Jag har hört & läst att jag har kortare mens när jag tar p-piller.
"Får" jag hoppa över sockerpillrena och börja på en ny karta (Alltså min andra karta)? Eller måste jag äta sockerpillrena?

Det är ju så att jag ska träffa min pojkvän samma dag jag börjar med sockerpillrena och det vore pest om vi inte kunde ha sex då.

Tack på förhand! 🙂


   
Citera

bubbe:

Får jag min mens första dagen jag börjar med sockerpillrena?

Nej, jag o mina kompisar fick dag 3-4.

bubbe:

ur många dagar kommer jag ha mens ungefär? Jag har hört & läst att jag har kortare mens när jag tar p-piller.

Jag hade typ 6-7.

bubbe:

"Får" jag hoppa över sockerpillrena och börja på en ny karta (Alltså min andra karta)? Eller måste jag äta sockerpillrena?

Ja, men det är inte bra att göra så flera månader i rad.
Hoppa över var tredje månads sockerpiller o börja direkt på ny karta funkar fint, men gör inte det i början innan du vant dig vid pillrerna, så inte nu denna första kartan!

bubbe:

Det är ju så att jag ska träffa min pojkvän samma dag jag börjar med sockerpillrena och det vore pest om vi inte kunde ha sex då.

Ingen fara, du får förmodligen inte mens då.


   
SvaraCitera

bubbe:

"Får" jag hoppa över sockerpillrena och börja på en ny karta (Alltså min andra karta)? Eller måste jag äta sockerpillrena?

Jag åt ihop mina i flera månader men jag mådde svindåligt undertiden/efteråt,kändes värt att göra d innan man fick mensvärk även man inte hade mens,innan man fick mellanblödningar i två veckor,innan man tappa sexlusten etc. hoppa inte över mer än två månader är mitt råd,efter egna erfarenheter.

bubbe:

Får jag min mens första dagen jag börjar med sockerpillrena?

nope,tar ett tag innan hormonerna går ur och d funkar igen.Jag får min på tredje pillret på kvällen typ.


   
SvaraCitera

bubbe:

Får jag min mens första dagen jag börjar med sockerpillrena?

Jag tog sista hormonpillret på en onsdag och fick sedan mensen på lördag, alltså tog det 3 dagar för mig innan jag fick mens.

bubbe:

Hur många dagar kommer jag ha mens ungefär?

Jag hade i ca 5 dagar, de första och sista dagarna var det knappt nånting.

bubbe:

"Får" jag hoppa över sockerpillrena och börja på en ny karta (Alltså min andra karta)?

Jag gjorde det några gånger då jag åt Neovletta, hoppade som max över två sockerpillsrader och det blev då inga problem med min kropp eller nått liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar!! 🙂
Jag tar en ny karta i tre dagar bara med hormonpiller och går tillbaka med itll den gamla sedan med sockerpillrena.
Men då fattas det 3 hormonpiller på den nya kartan, gör det någonting om jag då alltså tar 18 hormonpiller och sedan sockerpiller? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bubbe:

Hur många dagar kommer jag ha mens ungefär? Jag har hört & läst att jag har kortare mens när jag tar p-piller

jag har det typ i sex dagar, vilket är längre än jag hade innan jag började käka dem.

bubbe:

"Får" jag hoppa över sockerpillrena och börja på en ny karta (Alltså min andra karta)? Eller måste jag äta sockerpillrena?

med tanke på att du precis har börjat så vore det ju snällt mot kroppen att i alla fall inte slå ihop två kartor utan bara kanske käka en vecka till av hormonpiller innan du tar sockerpiller. Men jag tror inte att det är någon risk att du får din mens på samma dag som du tar första pillret. Jag får det dag 4 men i början vet man ju inte alls hur det är...


   
SvaraCitera

Äter ju inte längre men;

bubbe:

Får jag min mens första dagen jag börjar med sockerpillrena?

Jag fick inte det. 2-3.

bubbe:

Hur många dagar kommer jag ha mens ungefär?

Inviduellt.

bubbe:

"Får" jag hoppa över sockerpillrena och börja på en ny karta (Alltså min andra karta)?

Får och får. Det går att göra så, men gör det bara vid speciella tillfällen.. Alltså, det är bra för kroppen att få ur sig mensen.


   
SvaraCitera

bubbe:

Men då fattas det 3 hormonpiller på den nya kartan, gör det någonting om jag då alltså tar 18 hormonpiller och sedan sockerpiller? 🙂

Det där lät lite riskabelt? jag tror du får räkna den kartan som "kasserad" och använda den som extra då du kanske vill skjuta på mensen nästa gång. Så har jag iaf gjort med mina, fast då har jag ätit Cilest...


   
SvaraCitera

gethsemane:

Ja, men det är inte bra att göra så flera månader i rad.

Det spelar faktiskt ingen roll alls hur många kartor man äter ihop. Enda anledningen till varför de säger att du bara ska göra det tre månader för att du ska se ifall du är gravid.


   
SvaraCitera

Capture:

Det spelar faktiskt ingen roll alls hur många kartor man äter ihop. Enda anledningen till varför de säger att du bara ska göra det tre månader för att du ska se ifall du är gravid.

Stämmer inte enligt vad jag hört.
Det är lättare att få obalans och infektioner i underlivet om man hoppar över mensen för många gånger. Detta gäller alltså när man äter p-piller.

Tycker inte du ska hoppa över mensen denna gång. Vänta i ett par-tre mån iaf. så ger du kroppen en chans att vänja sig.
Kan nästan lova att du inte kommer få mensen dom första två dagarna iaf.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera