Aviseringar
Rensa alla

Ner i vikt på 2-3 månader


Ämnesstartare

Hej. Jag måste gå ner minst 10 kg, är det möjligt på 2-3 månader och vad måste jag göra såfall? Hur mycket tror ni man måste röra på sig då varje dag och hur ska jag äta/hur mycket? Och nej ska inte svälta mig eller något sånt. [smile]


   
Citera

10 kg på 3 månader är en viktnedgång på 1,2 kg per vecka. Fullt möjligt, då rekommendationen brukar ligga mellan 0,5-1 kg per vecka för tränade. Har du mycket underhudsfett kan du dock kötta på lite mer (se biggest loser t ex).

Börja träna och prova att äta lite mindre portioner. Läs detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack [love]


   
SvaraCitera

Vad i helvete skriver jag.

10 kg på 3 månader är ungefär 0,8 kg per vecka, inget annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

0,8 kg per vecka

Låter hälsosamt! Om jag äter 3 stora mål om dagen och ca 2 mellanmål, dricker mycket vatten, går ut och går 30-60 min/dag och samt äter nyttigt alltså tar bort socker+snabba kolhydrater och kör på med mer fullkorn, frukt/grönsaker, kött och långsamma kolhydrater.. låter det bra? 😀


   
SvaraCitera

whiteroses:

Hej. Jag måste gå ner minst 10 kg,

Hur mycket väger du?


   
SvaraCitera
ickus

Det är viktigt att veta hur mycket hon väger innan vi ger tips om viktnedgång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hur mycket väger du?

Vill jag inte säga, men jag är verkligen inte underviktig. Ligger lite över "normal" [smile]

ickus:

viktigt att veta hur mycket hon väger innan vi ger tips om viktnedgång

Bra tänkt [smile]


   
SvaraCitera
ickus

whiteroses:

Ligger lite över "normal"

Men säg vad du har för BMI då? Då kan vi omöjligt lista ut hur mycket du väger. Det är viktigt för oss att veta det för skulle du nu väga normalt skulle det vara oetiskt för oss att hjälpa dig med detta. Hoppas du förstår.


   
SvaraCitera

whiteroses:

Ligger lite över "normal"

10 kilo är väldigt mycket viktnedgång om du är lite över normalviktig, om du nu inte är väldigt väldigt lång dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ickus:

Men säg vad du har för BMI då?

24, och övervikt ligger väl från 26-30 eller något sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

10 kilo är väldigt mycket viktnedgång

om jag går ner 10 kg ligger jag fortfarande på normal. Så, ge tips om viktnedgång nu eller sluta tjata om detta haha, jag vill gå ner i vikt så om inte du eller någon här vill ge tips så kommer jag hitta det på andra sätt så [smile]


   
SvaraCitera

whiteroses:

jag vill gå ner i vikt så om inte du eller någon här vill ge tips så kommer jag hitta det på andra sätt så

Jag tycker bara att du kan se över dina mål, om du inte har ett problem med vikten ser jag inte varför du ska gå ner så mycket.

Det viktigaste är att lära sig gilla sin kropp för det den är, inte att försöka efterlikna någon annans. Dessutom får du tänka på att om du tränar kommer du göra om fettmassa till muskelmassa som väger mer, så 10 kilo är mer än vad du tror.


   
SvaraCitera
ickus

whiteroses:

24, och övervikt ligger väl från 26-30 eller något sånt.

Normalvikt för vuxna kvinnor är från ca. 19-24, så du är normalviktig. Viket är bra.

whiteroses:

g vill gå ner i vikt så om inte du eller någon här vill ge tips så kommer jag hitta det på andra sätt så

Hellre det. Jag skulle inte vilja vara ansvarig för något sådant om det kommer skada dig.

whiteroses:

om jag går ner 10 kg ligger jag fortfarande på normal.

Enligt mina beräkningar kommer du ligga under 19, du kan ju själv kolla på en BMI-räknare på internet. Skriv in din vikt minus 10 kg, och din längd så ser du ju BMI:et du skulle ligga på. Gör så nu och berätta vad det är för BMI.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag tycker bara att du kan se över dina mål

Tack för omtanken, men jag vet exakt vad jag vill. Tänker heller inte gå ner i vikt på ett ohälsosamt sätt, jag vill bli smal, snygg och hälsosam helt enkelt.


   
SvaraCitera