Aviseringar
Rensa alla

nerspydd säng


Ämnesstartare

min katt e dum i huvet han väkjer alltid att spy på mattor lr på saker man ej får spy på
han spyudde feta pizzan på min säng sen sliter jag av sängkläderna runt täcket o slänger i duschebn

sen spyr han på täcket

hur faaaan tvättar man ett "dun"täckte i tvättmaskin undrar jag??? kattjävl... inga lyxräkor till han idag inte


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nej nu måste jag bli på bättre humör o läsa tidningen Leva! rett tips till alla där ute den e bäst i världen man blir en lycklig männisdka näör nman läser den... o läs gärna också hälsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan kommer ihåg då min katt hade strut och samtidigt gick på nåt slags penicillin som den inte tålde och därför spydde upp sin strut och det stannade kvar där och sen kanske det dröjde ett par timmar innan man upptäckte det och fick släpa in katten i duschen. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som ett problem.


   
SvaraCitera

tror man kan tvätta typ 40 grader el nått och sen tumla tillsammans med tennisbollar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min katt har varit vänlig nog att bara spy på golvet hittills. Dock pissade han bland mina tidningar en gång, det var mindre skoj


   
SvaraCitera

Katter spyr och gör sina behov hellre på mattor eller liknande än golv, så att det inte ska skvätta på dem.

Min katt hade haft diarré nångång och då varit ensam hemma i någon timme. När jag på kvällen just skulle lägga mig så tänkte jag att jag skulle tända lampan för att fixa nåt.. tur att jag tände, för annars hade jag sovit i diarré den natten. var ingen trevlig syn, då han hade bajsat på sängen.


   
SvaraCitera

ska inte heller glömma att han för nån månad sedan kissade i hela sängen.. lukten av kasspiss är så jävla äckligt alltså.


   
SvaraCitera

Angelize:

spyudde feta pizzan på min säng

gott?


   
SvaraCitera

Mår kissen dåligt? Låter som det. [sad]


   
SvaraCitera
kachin

Angelize:

hur faaaan tvättar man ett "dun"täckte i tvättmaskin undrar jag

titta på tvättlappen [cute]

på min ståre;
max 60 grader
enzymfritt tvättmedel
torktumlare en prick
får ej strykas!! [no-no]

Blivande_japan:

sen tumla tillsammans med tennisbollar!

varför? så det inte gosar ihop sig typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta honom till veterinären om han är dålig. Ger du honom skitfoder från ex. ica så är det förmodligen anledningen, då kan tänderna behöva skrapas från tandsten och så kanske du behöver köpa ett ordentligt veterinär-/zoofackhandelsfoder som är bra för magen, jag tycker att IAMS med lamm och kyckling eller Affinity Advance carnivore adult är mycket bra. Annars så ska väl Orijen vara det bästa, men det är överdrivet dyrt så då det är bättre och lite mer lönsamt att komplettera med riktigt kött, absolut inte fisk. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla tvättråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Katter spyr och gör sina behov hellre på mattor eller liknande än golv, så att det inte ska skvätta på dem.

Märker det 🙁

Macktorsken:

Mår kissen dåligt? Låter som det. [sad]

Det är vanligt att katter spyr för de tvättar sig, men han spyr ovanligt mycket på sistone... usch måste nog till vet.

Geigerzähler:

Ta honom till veterinären om han är dålig. Ger du honom skitfoder från ex. ica så är det förmodligen anledningen, då kan tänderna behöva skrapas från tandsten och så kanske du behöver köpa ett ordentligt veterinär-/zoofackhandelsfoder som är bra för magen, jag tycker att IAMS me

Låter som en lösning men du vet möjligtvis inte om det kan vara något fel på honom för han nyser rätt så ofta också, och spyr 🙁
Jag har även märkt att man andas eller "kurrar" högre samt sväljer hårt det brukade han nog inte göra förut.
Men han är gammal...

Ska ringa veterinären iaf. Men ska jag bara gå till zoo och fråga efter ett bra kattfoder? Eller veterinären?
Vad kostar ett paket/påse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Eller veterinären?

Fråga vaterinären om han/hon tycker att du bör använda något av deras receptbelagda foder annars så kan du ju gå till en djuraffär.

Angelize:

Vad kostar ett paket/påse?

Både Affinity Advance carnivore adult och IAMS med lamm och kyckling ligger på ca 300kr för 3kg.


   
SvaraCitera