Aviseringar
Rensa alla

Nervöööös inför tungpiercing!!


Ämnesstartare

Image
Länk:

1. Kan man förlora smaksinnet?

2. Kan man få tandlossning efter några år? (Läste det någonstans)

3. Gör det ont att byta smycke i början?

4. Vilket munvatten ska jag använda? Använder just nu floursköljet Dentan, ska jag fortsätta med det?

5. Hur vet jag om hon tar hålet så det blir snett, hur ska det liksom sitta? Ska det vara rakt eller snett?

6. Vad är det för kosttillskott man rekommenderas att äta?

7. Är det oförskämt att be piercaren öppna förpackningen till instrumenten i rummet? För det ska väl ALLTID vara engångsinstrument?

8. Om man en svår infektion, kan man då få livslånga problem med smak, tal osv?


   
Citera
Ämnesstartare

mintgrön:

5 (Du röstade på detta alternativ)

Syns minst...

Och så känns ju piercingen mer när du tar kuken längre in i munnen...

Och googla. Självklart kan det hända en massa skit. Finns alltid skräckexempel. Det som är det värsta och händer en stor del är väl problem med tänderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Och så känns ju piercingen mer när du tar kuken längre in i munnen...

Haha, vafan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mintgrön:

2. Kan man få tandlossning efter några år? (Läste det någonstans)

Jaa, därför ska man byta till ett kortare smycke så fort man kan, eftersom risken att man råkar bita på piercingen är mycket större när den är lång.

mintgrön:

3. Gör det ont att byta smycke i början?

Om du väntar tills det är helt läkt så gör det inte ont .

mintgrön:

4. Vilket munvatten ska jag använda? Använder just nu floursköljet Dentan, ska jag fortsätta med det?

Fråga piercaren, vet iaf att om man ska ha listerine ska man späda ut det innan.

mintgrön:

5. Hur vet jag om hon tar hålet så det blir snett, hur ska det liksom sitta? Ska det vara rakt eller snett?

Beror på strängen under tungan, om din går långt ut kan piercingen behövs sättas snett för att se rätt ut på ovansidan.

mintgrön:

7. Är det oförskämt att be piercaren öppna förpackningen till instrumenten i rummet? För det ska väl ALLTID vara engångsinstrument?

Nej, om jag hade varit osäker hade jag frågat, tror inte de tar illa upp av det 😛

(Svarade på det jag visste svaret på)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

(Svarade på det jag visste svaret på)

Tack så mycket =)

Det där med tandlossning, hur går det till egentligen, jag menar inte att en flisa far, det förstår jag ju att det gör om jag tuggar fel, men rent tandlossning, typ att staven skäver mot tandköttet så mycket att tanden kan lossna, men det är väl inte så vanligt om man har en kort stav?

Och vars ska man ta piercingen, alla säger så olika :S 3an eller 2an tycker jag verkar snyggast? Eller ska man ha den i mitten?


   
SvaraCitera

Tandlossning är inte vanligt om man byter till en stav av rätt längd. Alltså inget du behöver oroa dig för.
Smaksinnet får du ha kvar, har aldrig hört talas om ett förlorat smaksinne


   
SvaraCitera

Jag tycker 3:an eller 4:an.

Och du hade väldigt många frågor, vänd dig till din piercare istället för till det här forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstade fel, fattade inte riktigt bilderna..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äsch! det är lungt. Tungan kan bara svulna upp och kväva dig!

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag röstade alltså på 2 men tycker 3 elr 4..


   
SvaraCitera

asså, det är sällan man får lov att välja så pass mycket vart man vill placera barbellen. det beror på hur just din tunga ser ut. om strängen under tungan sträcker sig för långt fram kan du ha den kanske som max på bild 3. så det är ingen du ska välja innan du går dit. be isåfall om att få kolla vart de placerar och ifall du kan påverka det själv.


   
SvaraCitera

mintgrön:

1. Kan man förlora smaksinnet?

Nej inte så, i början upptäckte jag att när jag drack vissa saker som vatten så smakade de bara konsigt.. :s

mintgrön:

2. Kan man få tandlossning efter några år? (Läste det någonstans)

De beror på vart piercingen sitter, sitter den långt fram är de större chans.

mintgrön:

3. Gör det ont att byta smycke i början?

Nä inte så mkt alls. Men byt smycke så fort som möjligt, för då kmr de att läka snabbare, svullnaden kmr gå ner mer också.

mintgrön:

4. Vilket munvatten ska jag använda? Använder just nu floursköljet Dentan, ska jag fortsätta med det?

Du kmr antagligen få Solution buccale, de är till för att de ska bli rent och ah de är de bästa.

mintgrön:

5. Hur vet jag om hon tar hålet så det blir snett, hur ska det liksom sitta? Ska det vara rakt eller snett?

Om du piercar sidan av tungan (som jag gjorde) så kmr piercaren sätta hålet snett så de ser rakt ut. Annars så ska de sitta rakt.

mintgrön:

6. Vad är det för kosttillskott man rekommenderas att äta?

Ät mjuk mat, sånt som är lätt tuggat, inga chips eller knäckebröd. Sen typ soppa, yoghurt och filmjölk. Kanske ska tillägga att jag gick ner 7 kg på en vecka..

mintgrön:

7. Är det oförskämt att be piercaren öppna förpackningen till instrumenten i rummet? För det ska väl ALLTID vara engångsinstrument?

De behöver du inte? Klart att allt är personligt, tång och kanyl och smycke.

mintgrön:

8. Om man en svår infektion, kan man då få livslånga problem med smak, tal osv?

Får du en svår infektion så rekommenderar jag att du tar ut smycket, om du inte har skött de så får du skylla dig sj, har du skött de bra så gå tillbaka till piercaren...


   
SvaraCitera

Men du kan få talproblem, utan infektion, då tkr jag du ska träna upp talet så snabbt som möjligt.


   
SvaraCitera

mintgrön:

3 (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

mintgrön:

3 (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera