Aviseringar
Rensa alla

Nervös för gynundersökning


Ämnesstartare

Ska göra en gynundersökning imorgon och håller på att svimma av nervositet. Är dels rädd för att nåt ska vara fel, men också för att undersökningen ska vara jättejobbigt. Har försökt göra en gyn förut men fick avbryta för att det gjorde ont (om jag kommer ihåg rätt, var rätt längesen).
är rädd att det ska göra jätteont, man måste ju slappna av men hur gör man det egentligen när man ligger där? Hur fort går det och hur känns det?


   
Citera

andas lugnt och djupt, känn efter hur det känns att andas, tänk på hur du andas, stirra på en punkt i taket och tänk ej på att någon rotar där nere


   
SvaraCitera

Det är lugnt. Dom kör in en åskvigg sen är allt över


   
SvaraCitera

Macktorsken:

t är lugnt. Dom kör in en åskvigg sen är allt över

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

andas lugnt och djupt, känn efter hur det känns att andas, tänk på hur du andas, stirra på en punkt i taket och tänk ej på att någon rotar där nere

Okej ska försöka... låter som bra knep


   
SvaraCitera

deathvalley:

Hur fort går det och hur känns det

Det går fort för det mesta, någon minut bara, speciellt om man kan övertala sig att slappna av

Hur det känns är beroende på massa olika saker, kan säkert kännas mer om man har någon KS, vestibulit eller om man spänner sig extremt mycket. Finns en del sjukdomar som kan skapa smärta vid gynundersökning, men de är ovanliga. Det känns väl lite obehagligt men inte smärtsamt för de flesta.

Andas, andas och andas och tänk på hur bra det är att du gör det här nu och inte drar på det och att det snart är över och att du då inte måste göra om det på förmodligen jättelång tid och att det är asbra.


   
SvaraCitera

deathvalley:

Okej ska försöka... låter som bra knep

har fungerat iaf 1 av 2 ggr för mig[y]
sen kan det vara bra att känna hur man slappnar av i hela kroppen. tänk att du blir "tung" i rumpan typ.


   
SvaraCitera

Be att få bli undersökt av en kvinna om det känns bättre. Berätta också att du förra gången fick ont och nu är nervös och orolig. Det kommer att gå bra ska du se!
Ingen, oavsett ålder, tycker om att bli gynundersökt.


   
SvaraCitera

isola:

tycker om att bli gynundersökt.

[smile]


   
SvaraCitera

förutom jag då!!


   
SvaraCitera

du kmr bli pullad av en tjej


   
SvaraCitera

Angelize:

du kmr bli pullad av en tjej

Trodde alla gynekologer var män i 50 årsåldern med stora händer å grova fingrar[confused]


   
SvaraCitera
zIGGE

du kmr bli pullad av en kille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Be att få bli undersökt av en kvinna om det känns bättre. Berätta också att du förra gången fick ont och nu är nervös och orolig. Det kommer att gå bra ska du se!

Det är en kvinna som gör det, tack och lov. Aa ska säga det till henne då. Tack!

Ingemarsdotter:

Andas, andas och andas och tänk på hur bra det är att du gör det här nu och inte drar på det och att det snart är över och att du då inte måste göra om det på förmodligen jättelång tid och att det är asbra.

Det låter bra, ska tänka så. och andas. Antar att jag kanske är mest rädd att det ska göra så ont att jag inte vill fortsätta och att jag då inte kommer få veta om nåt är fel, vill bara veta att allt är bra

Blivande_japan:

har fungerat iaf 1 av 2 ggr för mig

Inte jättebra statistik... [sad]


   
SvaraCitera

Panda:

Trodde alla gynekologer var män i 50 årsåldern med stora händer å grova fingrar[confused]

nja de e rätt så blandat


   
SvaraCitera